ناگزیر به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی هستیم
 ناگزیر به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی هستیم
فرماندار بندرانزلی معتقد است با افزایش بیماران کرونایی باید در بندرانزلی بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کرد.

به گزارش تیترما؛ ایرنا نوشت: فرماندار انزلی از راه اندازی بیمارستان صحرایی در این شهرستان خبر داد و گفت: باتوجه به ظرفیت موجود و درگیری بیش از ۷۰ درصد بخش های بیمارستانی شهرستان با بیماران کووید ۱۹، به دنبال راه اندازی بیمارستانی صحرایی در مکانی مناسب هستیم.

بر اساس این گزارش، سید اسماعیل میرغضنفری جمعه  ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ در جلسه فوق العاده ستاد کرونا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود : بندرانزلی از شهرستان های برخوردار استان گیلان است و ما با اتکا به امکانات و توانمندی های این شهرستان بدنبال راه اندازی بیمارستانی صحرایی در این شهرستان هستیم .

وی تصریح کرد :نمی توان منتظر ماند وضعیت به گونه ای شود که در حالت اضطرار ، دستپاچگی و استرس ناگزیر  در این خصوص تصمیم گیری شود از امروز باید برای ایجاد این فضا اقدام کنیم .

فرماندار انزلی افزود: از کمک های موثر نیروی دریایی و امکاناتی که در اختیار دارند حتی  درصورت قدیمی بودن می بایست استفاده کرد. اطلاعی از اینکه پیک های بعدی به چه صورت خواهد بود وجود ندارد لذا باید تصمیمی میان مدت برای جلوگیری از درگیری شهرستان در پیک های بعدی گرفته شود .

میرغضنفری گفت: مجموعه های دریابانی و هلال احمر به لحاظ امکانات لجستیک و منابع انسانی می توانند کمک موثری باشند. همچنین شهرداری نیز باید با در اختیار قرار دادن امکانات ترابری و حمل و نقلی در جابجایی تجهیزات و نیروهای خدماتی جهت کمک به کادر درمان، در این بخش کمک کار مجموعه بهداشت و درمان باشد.

وی با بیان اینکه از منطقه آزاد انزلی انتظار پشتیبانی می رود  در تهیه پتو، چادر و تخت شهرستان را یاری کند و از شبکه بهداشت و درمان خواست از نیروهای بازنشسته که توانایی لازم برای انجام کار دارند را دعوت به کارکند .

فرماندار انزلی بستن مسیرهای ورودی را بی اثر توصیف و تاکید کرد: علی‌رغم اینکه ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا برای مسدود سازی ورودی شهرها صادر نشده بود با کمک نیروی انتظامی و بسیجیان چند روزی این مسیر ها بسته شد اما این اقدام خروجی مناسبی در پی نداشت .

میرغضنفری با انتقاد از رفتار عادی مردم در برابر ویروس کرونا گفت: ما مردم با فرهنگی داریم و این جای تاسف دارد که آنها در اماکن عمومی بدون ماسک حضور می یابند.

 

  • منبع خبر : ایرنا