سارا بهمنیار از مسابقات حذف شد
سارا بهمنیار از مسابقات حذف شد
بانوی کاراته‌کای وزن منهای ۵۵ کیلوگرم ایران با قبول شکست در سومین مبارزه خود مقابل حریفی از بلغارستان از گردونه رقابت‌های کاراته بازی‌های المپیک توکیو کنار رفت.

کاراته المپیک 2020

به گزارش تیترما ایرنا نوشت: رقابت‌های کاراته بازی‌های المپیک توکیو از امروز (پنجشنبه) آغاز شده است. «سجاد گنج‌زاده»، «سارا بهمنیار» و «حمیده عباسعلی» کاراته‌کاهای ایران در المپیک توکیو هستند. از این بین، بهمنیار امروز روی تاتامی رفته است و مبارزات عباسعلی و گنج‌زاده روز شنبه برگزار می‌شود.

بهمنیار در دور نخست گروه A وزن منهای ۵۵ کیلوگرم به مصاف «سراب اوزچلیک» نفر اول رنکینگ جهان از ترکیه رفت و پنج بر چهار به برتری رسید.

بانوی گیلانی کاراته ایران در دومین مبارزه برابر «ون تزو یان» ۲۷ ساله و نفر دوم رنکینگ جهان از چین تایپه رفت و عملکرد خوبی نداشت و اسیر ضربلات دست عقب و سریع حریف شد تا با حساب پنج بر یک شکست بخورد.

بهمنیار در سومین و آخرین مبارزه مرحله گروهی خود با «ایوت گورانوا» از بلغارستان که هر ۲ مبارزه قبلش‌اش را با برتری به اتمام رسانده بود روی تاتامی رفت و با نتیجه سنگین پنج بر دو شکست و حذف شد.

در این مبارزه نیز همچون رقابت با حریف چین‌تایپه، «سمانه خوش‌قدم» با کشیدن کارت اشتباه موجب شد تا کارت او برای درخواست ویدئوچک بسوزد. بهمنیار نیز  همچون مبارزه دوم خود اسیر سرعت حریف شد و برابر ضربات ناگهانی رقبایش، برنامه‌ای برای دفاع نداشت.

با این اوصاف اولین نماینده کاراته ایران در حالی که قرعه خوبی برای رسیدن به مرحله نهایی و کسب مدال داشت از گردونه مسابقات کنار رفت.

  • منبع خبر : ایرنا