صداوسیما؛ بازنده‌ی بزرگ
صداوسیما؛ بازنده‌ی بزرگ
هوای استان گیلان چند روزی است که به شدت دارای غبار است. آن‌چه پیش‌تر در استان‌های جنوبی و غربی اتفاق می‌افتاد، هم اکنون در گیلان و یقینا در استان‌های مجاور مشاهده می‌شود.

تیترما - پرهایم پارسا

 

تیترما – پرهام پارسا

 

یک:

بروز شبکه‌ی اجتماعی نوظهور «کلاب‌هاوس» در ماه‌های گذشته، جدای از تمامی موارد دیگر که ما ایرانی‌ها سرنا را از سر گشادش می‌نوازیم، یادآور موضوعی است که مسئولان تصمیم‌گیر احتمالا از آن غافل‌اند.

در یک مورد به خصوص که علی لاریجانی رییس پیشین مجلس شورای اسلامی و رییس پیش‌تر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به گفت‌وگو با مخاطبان پرداخت، بیش از ۲۵۰۰۰ نفر در «روم» مورد اشاره حضور داشتند که بسیاری‌شان در شرایط عادی راهی به سخنرانی‌های حقیقی -مثلا در مکان‌های نظیر دانشگاه یا استادیوم‌های ورزشی- که کاندیداهای ریاست‌جمهوری در آن حضوری به طرح دیدگاه‌های‌شان می‌پردازند؛ ندارند.

جالب‌تر این‌که برخی چهره‌های مشهور و معاند نظام نیز در این‌گونه گفت‌وشنودها حاضر می‌شوند و به پرسش و پاسخ می‌پردازند و از این حیث، باید گفت علی‌رغم این‌که صداوسیما -که خود علی لاریجانی یکی از چهره‌هایی بود که در زمان مدیریت‌اش آن را به سویی برد که حالا انحصارا همه چیز را به ظاهر در کنترل دارد- بازنده‌ی بزرگ است. زیرا همان‌گونه که پیش‌تر گفته شد، وقتی می‌توان با فراخوان اینستاگرامی شخصیتی مانند علی لاریجانی  که خود را مهیای حضور در انتخابات می‌کند (هنوز نام تایید صلاحیت‌شده‌ها اعلام نشده است) چنین مخاطب عظیمی را در چارگوشه‌ی جهان پای صحبت‌ آورد، دیگر چه نیازی است کاندیداها ناز صداوسیما را بکشند؟!

دو:

کرونا هم‌چنان دارد قربانی می‌گیرد و اعداد و ارقام، حول محور ۲۰۰ تا ۳۰۰ متوفا بسته به تعطیلی‌ها و مسافرت‌ها در نوسان است، اما بسیاری هنوز بعد از نزدیک به ۲ سال از آغاز این بلای خانمان‌سوز جهانی، موضوع را جدی نگرفته‌اند.

مرگ، آن هم به طریق دردآور از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است و هنوز برخی از هم‌وطنان میهمانی می‌گیرند. به سفر می‌روند. بدون ماسک در جامعه در حال گشت و گذارند و غافل‌اند این بلیه شوخی‌یی با هیچ‌کس ندارد.

سه:

هوای استان گیلان چند روزی است که به شدت دارای غبار است. آن‌چه پیش‌تر در استان‌های جنوبی و غربی اتفاق می‌افتاد، هم اکنون در گیلان و یقینا در استان‌های مجاور مشاهده می‌شود.

بد نیست این‌جا به نکته‌یی اشاره کنم. وقتی مردم نقاط مرکزی شرایط را برای زیست نامساعد دیدند، برخی‌شان عزم شمال ایران کردند و ساکن استان‌های گیلان، مازندران، گلستان شدند و از هوای بعضا نامساعد آن مناطق فرار کردند. حالا با شرایطی که روز به روز بدتر می‌شود، چه باید کرد؟ آیا سونامی کم‌آبی و خشکسالی واقعا فرا رسیده است، یا این غبارهای اخیر حاصل عوامل مصنوعی با اهداف مشخص است؟!

 

  • نویسنده : پرهام پارسا
  • منبع خبر : اختصاصی