بدون احداث قبرستان جدید فقط صحن را بالاتر می‌آوریم+ تصویر جوابیه
بدون احداث قبرستان جدید فقط صحن را بالاتر می‌آوریم+ تصویر جوابیه
بدون احداث قبرستان جدید با بالا آوردن بسیار کم صحن بقعه از جاده اطراف با رعایت جوانب مختلف (مثل رفع نگرانی سیلاب و ترافیک) چون تغییرات خاصی نکرده فقط فضای محوطه به لحاظ طولی وسیع‌تر شده و قطعا قبل از توسعه کنونی، به علت کم بودن محوطه نگرانی مردم همان طوری که عرض شد بیشتر بود.

سید مرتضی فخر موسوی

 

تیترما- در پی انتشار یادداشتی با عنوان «توجیه احداث آرام‌گاه در وسط خیابان چیست؟!» در تیترما (متن کامل یادداشت را این‌جا بخوانید) روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان جوابیه‌یی «بدون مهر و امضا» صادر کرده است؛ که بدون هیچ‌گونه اظهار نظر عینا درج می‌شود.

 

 

مدیرمسئول پایگاه خبری و تحلیلی تیترما

سلام علیکم

 

نظر به انتشار مطلبی با عنوان «توجیه احداث آرام‌گاه در وسط خیابان چیست؟!» در مورخه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، جوابیه روابط عمومی اداره کل اوقاف گیلان به حضور ارسال می‌گردد. مقتضی است بر اساس قانون مطبوعات و به منظور روشن شدن اذهان عمومی متن ذیل عینا در همان جایگاه خبر به چاپ برسد.

با تشکر از پیگیری پایگاه خبری و تحلیلی تیترما از روند عملیات عمرانی طرح توسعه صحن مطهر امام‌زاده محمد (ع) کیاکلایه یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های جدی همیشگی اوقاف گیلان در شهرستان و همچنین هیئت امنا در آستان مقدس امام‌زاده آقا سید محمد سفیدآستانه لنگرود که کرارا در اظهارات و انتظارات به حق زائرین و مسافرین و مجاورین و نیز مسئولان بیان می‌شد، مسئله امنیت و سلامتی مردم به ویژه در مجالس بزرگ به علت کم شدن محوطه این مکان مقدس بود که با تشکیل جلسات متعدد کارشناسی و فنی همدلانه با مسئولان مرتبط دیروز و امروز شهرستان و همکاری بسیار خوب آن بزرگواران و تهیه و تصویب طرح توسعه بقعه با مدیریت اوقاف و اخذ مجوزات لازم از مسئولان درون سازمانی و برون سازمانی از سال ۱۳۹۷ شروع و ابتدای سال ۱۴۰۰ بدون احداث قبرستان جدید با بالا آوردن بسیار کم صحن بقعه از جاده اطراف با رعایت جوانب مختلف (مثل رفع نگرانی سیلاب و ترافیک) چون تغییرات خاصی نکرده فقط فضای محوطه به لحاظ طولی وسیع‌تر شده و قطعا قبل از توسعه کنونی، به علت کم بودن محوطه نگرانی مردم همان طوری که عرض شد بیشتر بود و این طرح توسعه باعث رفع نگرانیها و تشکر و تقدیر مردم قرار گرفته است، اجرایی شد.

توجه به این نکته ضروری است که طرح توسعه حرم آقا سیدمحمد کیاکلایه با نگاه معماری شهری و اسلامی با حفظ نمای ساختمان حرم مطهر و سهولت رفت و آمد زائرین محترم و ایجاد حریم و امنیت برای آن مکان مقدس با مشورت از مهندسین و مشاوران مجرب و متعهد سازمان اوقاف و شهرداری شهرستان مطرح  اجرایی شده است.

در پایان با تشکر از بیان دغدغه‌های مطرح شده در پایگاه خبری تحلیلی تیترما ان‌شاالله در آینده نزدیک با حضور مسئولان اوقاف و هیئت امنا پیشرفت‌های صورت گرفته در توسعه صحن آستان امام‌زاده آسیدمحمد کیاکلایه به اطلاع مردم شریف و متدین لنگرود خواهد رسید.

روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان

 

تیترما: تصاویر منتشره از دیدار هیئت تحریریه تیترما با سیدمرتضی فخر موسوی رییس اداره‌ی اوقاف شهرستان لنگرود در روز یکشنبه ۲۳/۱/۱۴۰۰ است.

 

 

در این‌باره بیش‌تر بخوانید:

اداره‌ی اوقاف لنگرود و شهرداری لنگرود پاسخ بدهند؛

توجیه احداث آرام‌گاه در وسط خیابان چیست؟!

 

  • نویسنده : تحریریه
  • منبع خبر : اختصاصی