مایک ایرانی از تصدی ریاست فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری ناامید شد
مایک ایرانی از تصدی ریاست فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری ناامید شد
عدم حمایت  مسئولان ورزش انگلیس از سرپرست موقت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، «مایک ایرانی» را از حضور در انتخابات ریاست این فدراسیون ناامید کرد.

فدراسیون جهانی وزنه برداری

به گزارش تیترما؛ انتخابات فدراسیون جهانی قرار است ۲۶ و ۲۷ مارس ( ۶ و ۷ فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود.

بر اساس خبر ایرنا، مدیریت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در یک سال گذشته تغییر و تحولات زیادی به خود دیده و بعد از استعفای «تاماش آیان» بعد از حکم‌رانی ۴۰ ساله بر این فدراسیون، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد جانشین وی مطرح شد که آخرین مورد آن احتمال برنده شدن «مایک ایرانی» سرپرست موقت این فدراسیون بود؛ اما رویای جلوس بر کرسی آیان در این روزها برای مایک در حال رنگ باختن است و دولت انگلیس از او برای حضور در انتخابات حمایت نخواهد کرد.

این خبر توسط سایت Inside the games منتشر شده و در متن گزارش این تارنمای خبری آمده است که مایکل ایرانی که در چند ماه گذشته توانسته است به عنوان سرپرست موقت فدراسیون بین‌المللی فعالیت خود را شروع کند، اکنون از ادامه‌ی رقابت برای رسیدن به کرسی آیان ناامید است؛ زیرا وی ملیت انگلیسی دارد و  باید  برای کاندیداتوری از سوی فدراسیون وزنه‌برداری آن کشور معرفی شود.

در حالی که همه منتظر تصمیم مسئولان ورزش آن کشور برای حمایت از مایک بودند؛ فدراسیون وزنه‌برداری انگلیس چند نفر را برای کاندیداتوری در پست‌های نایب رییس اول، نواب رییس و هیئت اجرایی معرفی کرد.

البته فدراسیون وزنه‌برداری انگلیس این اقدام را بی‌احترامی به مایک ندانسته بلکه آن را تصمیم هیئت رییسه اعلام کرده است.

تایلند، چین و آلمان نمایندگانی را برای رسیدن به کرسی ریاست فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری معرفی کردند. البته برخی از گمانه‌زنی‌ها نیز حکایت از آن دارد که علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران نیز به دنبال رسیدن به کرسی فدراسیون جهانی است.

با برگزاری انتخابات فدراسیون بین‌المللی،  وزنه‌برداری در سطح مدیریت جهانی دوران پسا «تاماش آیان» را تجربه خواهد کرد.  دورانی که می‌تواند فصل جدیدی در تصمیم‌گیری‌های این فدراسیون باشد و شیوه تعامل با کشورهای مختلف و صاحب عنوان در این رشته در قالب جدیدی تعریف شود. هر چند که تعامل در مدیریتی آیانی، به معنای راضی نگه‌ داشتن بسیاری از کشورها وجود داشت اما واقعیتی که در پس این تعامل نهفته بود در برخی از مواقع موجب آسیب‌هایی برای وزنه‌برداری ایران شد

  • منبع خبر : ایرنا