۲ فروند کشتی متخلف صید ترال در جاسک توقیف شد
۲ فروند کشتی متخلف صید ترال در جاسک توقیف شد
رییس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف دو فروند کشتی متخلف صید ترال و کشف هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع آبزیان در شهرستان جاسک خبر داد.

رییس کل دادگستری هرمزگان

به گزاش تیترما؛  از مرکز رسانه‌ی قوه قضاییه، علی صالحی اظهار داشت: در راستای پیگیری و نظارت بر حقوق عامه و با هماهنگی مقام قضایی، مرزبانان پایگاه دریابانی بندر جاسک ضمن شناسایی دو فروند کشتی صید ترال، در اقدامی ضربتی بلافاصله شناورهای مذکور را توقیف و متخلفین را بازداشت کردند.

وی یادآور شد: مرزبانان در بازرسی از این شناورها یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع ماهی قاچاق و یک توپ تور صیادی غیرمجاز ترال را کشف کردند.

صالحی تصریح کرد: برای متهمان به منظور تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل دادرسی پرونده قضایی تشکیل شده است.

بر اساس خبر ایرنا، رییس کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: در پی سفر پر ثمر ریاست قوه قضائیه به هرمزگان در مهر ماه ۱۳۹۸ و دستور ویژه به منظور حفظ ذخیره آبزیان و تحقق آرزوی دیرینه صیادان برای جلوگیری از صید بی‌رویه و غیر مجاز ترال، بیش از یک‌سال است که مبارزه‌ی بی‌امان با این نوع صید مخرب به صورت مستمر در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار گرفته و در همین راستا در این بازه زمانی، ده‌ها کشتی صید ترال توقیف و برای متخلفین پرونده‌ی قضایی تشکیل شده است.

علی صالحی بر عزم جدی دستگاه قضایی استان هرمزگانی در مقابله با صید غیرمجاز ترال به موازات حمایت از صیادان بومی تأکید کرد.

  • منبع خبر : ایرنا