چرا مدیران تراکتورسازی همیشه حق به جانب‌اند؟!
چرا مدیران تراکتورسازی همیشه حق به جانب‌اند؟!
در همه‌ی این سال‌ها، علی‌رغم حضور در بین مدعیان «تراکتور از سومدیریت رنج برده است»، آن‌جا که به هر بهانه به بازیکنان و به‌ویژه در دو سه سال اخیر مشخصا به دو دروازه‌بان تیم‌اش برچسب زده است و عجب این‌که در هر دو مورد موفق به اثبات نشده و محکوم شده‌اند.

تراکتورسازی تبریز

تیترما-پرهام پارسا/ وقتی تراکتورسازی تبریز بعد از سال‌ها به لیگ برتر برگشته بود؛ جایی نوشتم این تیم خوب تبریزی و تماشاگران‌اش را دریابید و دیر نیست این‌ها عاصی شوند. این دقیقا زمانی بود که همه‌ی ورزشگاه‌ها داشت خالی از تماشاگر می‌شد؛ اما تراکتور هر جا می‌رفت، لشکری از هواداران خوب و متعصب همراه‌اش عازم می‌شدند.

سال بعد دوباره همین جریان بود؛ اما تفاوت در این بود که آن تماشاگر محجوب و خونگرم از تصمیم‌گیری‌های درون و بیرون زمین به ستوه آمده بود و داشت آرام آرام واکنش نشان می‌داد. صندلی می‌شکست و بداخلاقی کلامی می‌کرد، همان زمان در یادداشتی هشدارگونه نوشتم:

چوب خط تماشاگران تبریزی دارد پر می‌شود

زمان گذشت و آن تیم تازه وارد به لیگ برتر، در فضای مدعیان قرار گرفت و بین چند مدیر نظامی و غیرنظامی دست به دست شد.  این بار دیگر تماشاگر تنها قهرمانی می‌خواست و به کم‌تر از آن قانع نبود.

رفت و برگشت امیر قلعه‌نویی به تبریز و آمدن مصطفی دنیزلی و چند مربی دیگر، چندان تماشاگران تبریزی را کام‌روا نکرد؛ اگرچه جدای از قهرمانی حذفی، تا لمس جام قهرمانی پیش رفتند که کارنامه‌ی خوبی از نظر تماشاگران نبود.

باری در همه‌ی این سال‌ها، علی‌رغم حضور در بین مدعیان «تراکتور از سومدیریت رنج برده است»، آن‌جا که به هر بهانه به بازیکنان و به‌ویژه در دو سه سال اخیر مشخصا به دو دروازه‌بان تیم‌اش برچسب زده است و عجب این‌که در هر دو مورد موفق به اثبات نشده و محکوم شده‌اند.

با این‌حال ذکر این نکته خالی از لطف نیست که وقتی مدیری این همه مطمئن است که بازیکن‌اش مثلا با تیم دیگر تبانی کرده، لابد همان‌قدر هم مطمئن است که می‌شود با بازیکن دیگری از تیم دیگر تبانی می‌کرده و راه و رسم و علایم آن را می‌شناسد که چگونه باید تبانی کرد و دم به تله نداد؛ چون مطمئن است و «می‌داند بازیکن‌اش تبانی کرده اما نمی‌تواند اثبات کند»، درست همانند دیگر مدیران که شاید آن‌ها هم «فردا مدعی شوند آقای مدیر موصوف با بازیکن آن‌ها تبانی کرده؛ اما‌ نتوانند اثبات کنند»، که این تهمت زدن بدون مدرک، خود قابل پیگیری در محاکم قضایی است.

حالا مدیران تراکتورسازی که اتفاقا در بیانیه‌نویسی دست توانایی دارند؛ پاسخ بدهند:

یک:

چه کسی در قرارداد دروازه‌بان سابق‌شان دست برده است؟

دو:

تکلیف پرونده‌ی دروازه‌بان اسبق‌شان در چه شرایطی مختومه شد؟

سه:

با این همه هزینه، بگویند چرا همیشه مقصر دیگران‌اند و مدیران نه؟!

 

و سخن پایانی این‌که شاعر گفته است:

هرکه ناموخت از گذشت روزگار

نیـــز ناموزد ز هـــــــیچ آموزگار

  • نویسنده : پرهام پارسا
  • منبع خبر : اختصاصی