انسولین در داروخانه‌های منتخب گیلان توزیع شد
انسولین در داروخانه‌های منتخب گیلان توزیع شد
معاون غذا و دارو ی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توزیع انسولین در داروخانه های منتخب استان خبر داد.

انسولین

به گزارش تیترما از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ معاون غذا و دارو ی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص توزیع انسولین های قلمی اعلام کرد: با توجه به وارداتی بودن برخی از انسولین های قلمی و تحریم های ظالمانه، ورود انسولین به کشور زمان‌بر است و به دنبال آن در مقاطعی شاهد کمبود انسولین در کشور و به طبع آن در استان بوده‌ایم.

دکتر فیروز سرودی ادامه داد: از این رو به منظور به حداقل رساندن این کمبود و کنترل و نظارت هرچه بیش‌تر دارو توسط این معاونت و هم‌چنین رفاه بیماران، توزیع انسولین صرفا در بین داروخانه‌های منتخب استان گیلان صورت می گیرد که اسامی داروخانه های مذکور در سایت معاونت غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان قابل رویت است.

وی با بیان این که خوشبختانه تولید برخی از انسولین های قلمی در کشور آغاز و به بازار دارویی کشور وارد شده است و توسط پزشکان نیز تجویز می شود، تصریح کرد: به زودی شاهد تولید انبوه برخی از انسولین های قلمی در داخل کشور خواهیم بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه در پایان یاد آور ش: تمام تلاش این معاونت ایجاد رضایت‌مندی بیماران و دسترسی آسان به انسولین‌های قلمی است و رسالت این معاونت تشدید نظارت و توزیع دقیق دارو به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی است.

بیماران در صورت مشاهده هرگونه کمبود در داروخانه های منتخب جهت کسب اطلاعات می توانند با شماره های ذیل تماس حاصل نمایند.

شماره تلفن‌های ثابت و داخلی معاونت غذ او دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان

۳۳۶۲۱۴۲۴
۳۳۶۲۱۴۲۵

تلفنخانه
۹
۱۰۱
۱۰۲
۱۰۳
داخلی واحد بازرسی و نظارت
۱۳۸
۱۳۹
داخلی واحد تحقیق و توسعه
۱۵۸
فهرست داروخانه‌های منتخب در سراسر کشور را این‌جا ببینید

  • نویسنده : تحریریه
  • منبع خبر : تارنمای وزارت بهداشت و درمان