۵۴ پرستار تاکنون جان باخته‌اند
۵۴ پرستار تاکنون جان باخته‌اند
معاون سازمان نظام پرستاری از ابتلای 6 هزار پرستار به کرونا و درگذشت 54 پرستار دیگر بر اثر ابتلا به همین ویروس، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون خبر داد.

درگذشت 54 پرستار

به گزارش تیترما؛ حمیدرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پرستاران به عنوان مدافعان خط اول مبارزه با کرونا واقعا جان خود را کف دست گرفته اند و برای مراقبت و نجات بیماران فداکاری می کنند.

عزیری گفت: حدود ۷۰ هزار پرستار طی ماه‌های گذشته در کشور در خط مقدم این دفاع ملی هستند که تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفراز آن‌ها به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند، حدود ۲۶ هزار نفر آن‌ها درمان شدند اما از این تعداد ۵۴ نفر تاکنون جان باخته اند و البته اکنون حدود ۵ تا ۶ هزار پرستار به علت ابتلا به بیماری کووید۱۹ در مرخصی استعلاجی هستند.

معاون سازمان نظام پرستاری ادامه داد: در مورد دسترسی به وسایل پیشگیرانه مانند ماسک، شیلد (محافظ صورت)، دستکش و لباس محافظ پرستاران، وضعیت نسبت به ماه‌های اول اپیدمی کرونا بهتر شده اما هم‌چنان در برخی بیمارستان‌ها گزارش‌هایی داریم که این اقلام به صورت سهمیه بندی به پرستاران داده می شود، این مسئله شایسته نیست، زیرا حداقل هایی که باید در اختیار یک رزمنده مدافع سلامت داده شود، همین لوازم حفاظتی است و باید با گشاده دستی بیش‌تری این اقلام در اختیار پرستاران قرار گیرد.

معاون سازمان نظام پرستاری هم‌چنین از استخدام ۷۶۵۰ پرستار در بیمارستانهای وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: قرار است از حدود ۳۵۰۰ مجوز استخدامی سازمان تامین اجتماعی، ۲۶۵۰ سهمیه برای استخدام پرستاران در این سازمان اختصاص پیدا کند. وزارت بهداشت هم قول داده تا سه ماه آینده حداقل پنج هزار پرستار استخدام کند. قرار است اولویت استخدام با پرستارانی باشد که در ماه‌های گذشته در بخش های کرونا به صورت شرکتی فعالیت کرده اند. اگر این اتفاق بیافتد، با توجه به خستگی پرستاران می تواند روح تازه ای در بین کادر پرستاری ایجاد کند.

 

  • نویسنده : تحریریه