هدف از ارائه‌ی انسولین با کد ملی، احراز هویت بیمار دیابتی است
هدف از ارائه‌ی انسولین با کد ملی، احراز هویت بیمار دیابتی است
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارائه‌ی انسولین با کد ملی به بیماران دیابتی، تصمیم جدیدی نیست و منظور از این اقدام، احراز هویت بیمار است.

انسولین

به گزارش تیترما؛ کیانوش جهانپور در گفت‌‌وگویی تلویزیونی درباره‌ی ارائه‌ی انسولین با کد ملی به بیماران دیابتی افزود: سامانه‌یی برای این اقدام با کمک سازمان‌های بیمه‌گر فراهم شده است.

همه‌ی بیماران دیابتی که به انسولین نیاز دارند، بر اساس سهمیه‌ی تجویزی توسط پزشک، در این سامانه‌ها احراز هویت شده و با کد ملی خود می‌توانند سهمیه‌ی انسولین خود را دریافت کنند.

وی درباره‌ی دلیل این اقدام اظهار کرد: شیب قیمتی بالایی در مورد بسیاری از داروها و به خصوص انسولین، نسبت به کشورهای هم‌جوار داریم. همیشه احتمال و خطر این موضوع وجود دارد که برخی از این داروها در اختیار افرادی به جز بیماران واقعی قرار گیرد و سپس دارو را قاچاق کرده و در کشورهای هم‌جوار بفروشند.

جهانپور ادامه داد: این اقدام برای این انجام شده که مطمئن باشیم انسولین تهیه شده با ارز دولتی، به مصرف کننده و بیمار واقعی می‌رسد. زنجیره‌ی ورود انسولین از لحظه‌ی ورود به کشور تا رسیدن به دست مصرف کننده واقعی در این فرآیند قابل رصد است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: قبل از این، برای برخی داروهای بیماران خاص، صدور حواله‌ی الکترونیک در سامانه‌های دارویی فعال شده بود، این مورد فقط به انسولین قلمی اختصاص پیدا کرده است.

 

  • منبع خبر : ایرنا