این‌ها به «استقلال ِ امروز» ارث رسیده است
این‌ها به «استقلال ِ امروز» ارث رسیده است
استقلال دیگر غم‌خواری جز هوادار ندارد، هواداری که چند فصل گذشته هرچه تلاش کرد که حق استقلال -که یک نبرد برابر است- را بگیرد؛ توفیقی کسب نکرد.

رامین معشوری

تیترما- رامین معشوری/ این روزها استقلال به دلیل تغییر مدیرعامل درگیر چالش‌های بسیاری شده است. بدهی‌های انباشته، پرونده‌های مالی مختلف ِ استقلال یکی یکی نمایان می‌شود. مبالغی که از ادوار مختلف به «استقلال ِ امروز» به ارث رسیده است.

پنجره‌ی بسته‌ی نقل و انتقالات به‌خاطر پرداخت نشدن مبلغ قرارداد شفر، باعث ثبت نشدن قرارداد بازیکنان جدید شده است و شکایت پاختاکور، بویان، بدروف و البته استراماچونی هم به زودی گریبان‌گیر استقلال خواهد شد.

استقلال ایران
هیچ‌کدام از ارکان باشگاه وظیفه‌ خود را به خوبی انجام نمی‌دهند، این نقصان شاید به نبود تخصص و یا زمان کافی برای رسیدن به اهداف بازگردد.

نبود ثبات مدیریتی و معاونان در لایه‌های مختلف، نداشتن تخصص کافی در زمینه‌ی کار محوله در نزد منصوبین و عزل و نصب‌های سفارشی که بلای جان شده تا جایی که امروز ساختار باشگاه استقلال به ویرانه ای بدل شده است!

به سبب نبود بودجه‌ی کافی برای کارهای رسانه‌یی، رسانه‌ی باشگاه بسیار ضعیف عمل می‌کند؛ تا جایی که اخبار رسمی قبل از رسانه‌های رسمی باشگاه ابتدا در کانال‌های تلگرامی و سایت‌ها منتشر می‌شود.

در بحث درآمدزایی به هیچ وجه علمی و اقتصادی عمل نمی‌شود. قرارداد های اقتصادی فقط در حرف سودآور است و در عمل هزینه‌ها یا از سوی وزارت ورزش تامین می شود و یا از طریق هواداران خاص!

عوامل فنی تیم هیچ‌گونه همکاری در خصوص درآمدزایی برای باشگاه ندارند چون قرارداد های‌شان غیر اصولی بسته می‌شود.

دلال‌ها حرف اول و آخر را می‌زنند و قدرت‌نمایی می‌کنند. بازیکنان هم ترجیح می‌دهند وارد این مسائل نشوند و فقط به فکر رقم‌های چرب و چرب‌تر ِ قراردادشان هستند!

و از همه مهم‌تر تاریخ باشگاه استقلال که همان پیشکسوتان هستند؛ به‌جای اجماع و اتحاد برای رسیدن به یک شرایط ایده‌آل، هرکدام در یک جناح مشغول لابی برای رسیدن به خواسته‌های خود هستند و جدا و از هم گسیخته؛ به دنبال منافع خاص، جلسات پی در پی تشکیل می‌شود؛ اما هیچ حاصلی جز اتلاف وقت ندارد چون هریک سهمی از استقلال می‌خواهند.

متاسفانه در چنین شرایطی استقلال دیگر غم‌خواری جز هوادار ندارد، هواداری که چند فصل گذشته هرچه تلاش کرد که حق استقلال -که یک نبرد برابر است- را بگیرد؛ توفیقی کسب نکرد.

هر روز تبعیض و تخریب برای استقلال بود. گماشتگان دولت مردان به جای رفع معضلات پیش آمده، فقط حرف و قول دادند که جملگی باد هوا بود!

امروز استقلال در سخت‌ترین شرایط یک دهه‌ی گذشته خود ایستاده با چشمانی منتظر برای رفع مشکلات، بیاییم به جای سهم‌خواهی‌ها برای رفع مشکلات کنار هم بایستیم.

  • نویسنده : رامین معشوری
  • منبع خبر : اختصاصی