آقایان! از موج‌سواری دست بردارید
آقایان! از موج‌سواری دست بردارید
سوال این‌جاست که چرا این باشگاه‌ها قادر به پرداخت تعهدات مالی خود نبودند؟ پاسخ واضح است. زیرا درآمدهایی که هر باشگاه ورزشی در جهان از آن برخوردار است؛ از آن‌ها دریغ شده است.

 

تورج عاطف

تورج عاطف  

حکایتی تکراری است  که «پیروزی هزار صاحب دارد و شکست همواره بی‌صاحب است» قصه‌ی این روزهای فوتبال ما هم این‌گونه است.

از لحظه‌یی که سوت پایان بازی نیمه‌نهایی  لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا  با پیروزی پرسپولیس زده شد؛  سیل پیغام‌های شادباش‌ها ارسال شد  و برای استقبال از تیم پرسپولیس عده‌یی به خط  شده بودند که  به قول    حسین آقا کلانی عزیز؛  از همان مدیرانی بودند که هیچ کاری برای تیم نکرده بودند.

حسین کلانی

حسین کلانی به نکته‌ی درستی اشاره کرده بود.  نگاهی به این بازی‌ها بیاندازیم. از بین چهار نماینده‌یی که در این مسابقات حضور داشتند؛ سه تیم پرسپولیس، شهر خودرو و استقلال با حکم مراجع قانونی فیفا محروم از پنجره‌ی نقل و انتقال در مرحله‌ی اول و سپس با کسر امتیاز و سقوط به دسته‌ی پایین‌تر و محرومیت از حضور در لیگ قهرمانی باشگاه‌های آسیا روبه‌رو بودند؛ زیرا نتوانسته بودند به تعهدات مالی خود در قبال مربیان و بازیکنان سابق خود عمل کنند.

سوال این‌جاست که چرا این باشگاه‌ها قادر به پرداخت تعهدات مالی خود نبودند؟ پاسخ واضح است. زیرا درآمدهایی که هر باشگاه ورزشی در جهان از آن برخوردار است؛ از آن‌ها دریغ شده است و جالب این‌جاست دستگاه‌هایی که  عاملی برای عدم وصول به این درآمدها هستند، از نخستین تحسین‌کنندگان  بوده و پیام شادی فرستادند.

نخست از صداوسیما، که در این روزگار بی‌توجهی و افول اقبال عمومی  از دستگاه‌اش، این مسابقات باعث شد که به درآمدهای نجومی بابت پخش آگهی‌ها برسد؛ اما همین دستگاه که نخستین پیام‌های شادباش را می‌فرستد. سال‌ها در قبال حق پخش بازی‌های تیم‌های داخلی مقاومت کرده و ورزش را از در آمدی که باید داشته باشد محروم می‌کند.

دومین پیام از وزیر ارتباطات است. از ایشان می‌پرسیم آیا توجهی به نحوه‌ی عملکرد اپراتورهایی که به اصلاح اسپانسر  دو باشگاه سرخ و آبی پایتخت هستند و در راس آن‌ها ژن‌های خوب فرمان‌روایی می‌کنند؛ تا به حال داشته است؟ نوع قراردادها بی‌هیچ رقابت و نوع پرداخت بی‌هیچ نظارت و… مسائلی است که وزیر محترم باید قبل از توییت‌بازی‌هایش به آن توجه می‌کردند که …

شادباش وزیر ارشاد هم در نوع خود جالب است؛ نهادی که باید سال‌ها پیش مقوله‌ی کپی‌رایت  را حل می‌کرد  اما …

اصولا دولت و مجلس  چه کمکی به ورزش کرده است که در هنگام پیروزی‌ها  همواره حضور دارد؟

آقایان! دست از سوار شدن بر موج احساسات مردم بردارید  که این پیروزی بی‌گمان به  عملکرد شما  هیچ ارتباطی ندارد.

  • نویسنده : تورج عاطف
  • منبع خبر : اختصاصی