نامجومطلق باید سرمربی استقلال بماند
نامجومطلق باید سرمربی استقلال بماند
پیشکسوت استقلال گفت: مجید نامجومطلق در شرایطی هدایت استقلال را قبول کرد که هیچ کس جرات این کار را نداشت. او شناخت خوبی از این تیم دارد و در بین گزینه‌های ایرانی، بهترین فرد برای ادامه حضور بر روی نیمکت استقلال است.

بهتاش فریبا

«بهتاش فریبا» در گفت‌و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره بازی  استقلال و پاختاکور ازبکستان و حذف آبی‌پوشان از لیگ قهرمانان آسیا حرف زد. او اعتقاد دارد استقلال با پشت سر گذاشتن چند بازی سنگین در هفت روز رمقی برای رویارویی با نماینده ازبکستان نداشت و انرژی بازیکنان این تیم تحلیل رفته بود.

 

استقلال با شکست مقابل پاختاکور ازبکستان از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد، چرا؟

برای اینکه این تیم جان نداشت.

چرا جان نداشت؟

استقلال در عرض هفت روز، سه بازی سنگین را در لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشت که فشار زیادی را به این تیم وارد کرد و باعث شد تا انرژی آبی‌پوشان تحلیل برود. این یک مقایسه و آمار است. شما به عملکرد مسعود ریگی در بازی‌های گذشته نگاه کنید. او یکی از استاندار‎دترین فوتبالیست‌های ایران است. در لیگ برتر ایران در هر بازی بالای ۱۲کیلومتر می‌دوید اما در بازی با پاختاکور نای بازی کردن نداشت و تعویض شد.

دیگر چه عواملی در این باخت دخیل بود؟

استقلال در بازی با پاختاکور از دو بازیکن تاثیرگذار خود محروم بود، وریا غفوری فقط یک بازیکن نیست و به عنوان کاپیتان می‌تواند در زمین نقش کلیدی ایفا کند. در این مقطع زمانی که کادر فنی با تغییر روبرو شده او می‌توانست کمک زیادی به آبی‌پوشان کند ضمن اینکه هرویه میلیچ در جناح چپ مهره‌ای اثرگذار است و به خوبی جا افتاده بود.

البته داور با ناعدالتی اجازه نداد استقلال به آنچه می‌خواست برسد. تمام کارشناسان تایید کردند بازیکن حریف قبل از زدن گل اول روی مدافع استقلال خطا کرد و در نیمه دوم هم یک خطای پنالتی مسلم را به سود شاگردان مجید نامجومطلق نگرفت. اینها برای زدن یک تیم کافی است.

قبول کنیم استقلال خوب نبود؟

من با این حرف شما مخالف هستم، استقلال با روزهای خوبش فاصله داشت و دلایل آن را برایتان بازگو کردم اما همین تیم ۴ موقعیت ۱۰۰ درصد گل داشت و ۲ موقعیت توسط دیاباته و دو موقعیت توسط مهدی قایدی از دست رفت. اگر این توپ‌ها تبدیل به گل می‌شد الان همه از عملکرد استقلال به به‌ و چه‌ چه‌ می‌کردند و می‌گفتند استقلال مقابل پاختاکور چقدر خوب بازی کرد. استقلال با تیم ملی ازبکستان بازی داشت. تیمی که رودرروی استقلال قرار گرفت در ترکیب خود از وجود هشت بازیکن ملی بهره می‌برد. مگر همین چند سال پیش ایران به ازبکستان نباخت؟

توپ و میدان در اختیار پاختاکور بود، آنها به خوبی پاسکاری می‌کردند و به هم پاس می‌دادند؟

پاختاکور ازبکستان دو کار مهم و اساسی را به خوبی در زمین انجام داد. استراتژی آنها در این بازی دو چیز بود. آنه به خوبی می‌دانستند بازیکنان استقلال خسته هستند و برای همین پرسینگ از جلو را در دستور کار قرار دادند و این موضوع لطمه زیادی را به استقلال زد. شاید اگر بازیکنان توان بدنی مناسبی را داشتند، با یک دریبل از این فشار خارج می‌شدند اما چنین توانی در ساق‌های خسته بازیکنان وجود نداشت.

دومین کاری که این تیم انجام داد؟

توپ را به خوبی در زمین چرخش می‌دادند و با دادن پاس‌های کوتاه و بلند فضا را در اختیار می‌گرفتند. باید قبول کنیم دست مجید نامجومطلق روی نیمکت خالی بود و دیدید که فقط فرشید باقری باتجربه را به زمین آورد و بازیکن دیگر تعویضی‌اش زکریای مرادی جوان بود که اسیر جو بازی شد و ترسید. اینکه استقلال با پنجره بسته نقل و انتقالات به قطر رفت و نتوانست از نفرات جدید خود استفاده کند موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شد.

اتفاقات و حاشیه‌هایی که منجر به جدایی فرهاد مجیدی شد چقدر در این ناکامی تاثیر داشت؟

نباید در حال حاضر نبش‌ قبر کنیم و بخواهیم از اتفاقاتی حرف بزنیم که مربوط به گذشته است. من همان موقع حرف زدم و گفتم سعادتمند و مجیدی اشتباه کردند اما این تیم شکل خود را پیدا کرده بود. آنها با نمایش عالی و شکوهمند به الاهلی سه گل زدند و به نظر من استقلال به خستگی و ناداوری باخت.

برای آینده چه کاری باید این تیم انجام دهد؟

زمان زیادی برای این تیم باقی نمانده است، فکر می‌کنم مسابقات در نهایت ۴۰ روز دیگر آغاز شود و این تیم برای آماده‌سازی حداقل به ۴۵ روز تمرینات پیش از شروع فصل نیاز دارد. باید به بازیکنان ۱۰ روز استراحت داد و بعد تمرینات را استارت زد. مدیران استقلال باید قرارداد علی کریمی را تمدید کنند تا او در استقلال بماند چرا که این تیم به وجود این بازیکن نیاز دارد.

تکلیف نیمکت این تیم چه شود؟

مجید نامجومطلق در شرایطی هدایت استقلال را قبول کرد که هیچ کس جرات این کار را نداشت. او شناخت خوبی از استقلال دارد و در بین گزینه‌های ایرانی، بهترین فرد برای ادامه حضور بر روی نیمکت استقلال است. باید مدیران استقلال به وی اعتماد کرده و همچنان او را حفظ کنند.

مدیران استقلال به دنبال آلکس نوری هستند؟

او به طور حتم هندوانه سربسته است و شاید به موفقیت نرسد. در مقطع فعلی و با توجه به شرایطی که این تیم دارد، نامجومطلق می‌تواند به استقلال کمک زیادی کند.

  • منبع خبر : ایرنا