راکت طرف‌های درگیر در قره‌ باغ به خداآفرین اصابت کرد
راکت طرف‌های درگیر در قره‌ باغ به خداآفرین اصابت کرد
یک عدد راکت از سوی طرف‌های درگیر در منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان به یکی از روستاهای شهرستان خداآفرین در آذربایجان‌شرقی اصابت کرد.

مناقشه قره باغ
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید این خبر، محل دقیق اصابت راکت را روستای خلف بیگلو در بخش گرمادوز شهرستان خداآفرین اعلام کرد که ساعاتی قبل در اراضی کشاورزی منطقه فرود آمده است.
علیار راستگو اظهار داشت: در پی درگیری نظامی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه اشغالی قره‌باغ که از صبح امروز شروع شده است، یک عدد راکت به اراضی غیرمسکونی روستای خلف‌بیگلو در بخش گرمادوز خداآفرین اصابت کرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه این راکت عمل نکرده و خسارت مالی و جانی نیز در پی نداشته است.
راستگو ادامه داد: دقایقی پس از اصابات این راکت به همراه فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی از محل اصابت بازدید و دستورات لازم جهت انجام اقدامات لازم صادر شد و موضوع تحت رصد و کنترل فرماندهی مرزبانی استان است.

به گزارش ایرنا، با شروع درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در حالی با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را به آغاز عملیات متهم کرد که نخست وزیر ارمنستان هم اعلام کرد که جمهوری آذربایجان آغاز کننده حمله بوده است.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در گزارشی از حملات گسترده صبح امروز ( یکشنبه ) نیروهای ارمنستان به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان و مناطق مسکونی مرزی این کشور و کشته شدن افراد غیرنظامی خبر داد.
بنا به این گزارش، نیروهای ارمنستان با استفاده از سلاح های سنگین از جمله توپخانه ها مواضع واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان در امتداد مناطق مرزی و نیز روستاهای مرزی ” قاپانلی ” شهرستان ترتر ، “چیراغلی ” و “ارتا قروند” شهرستان آغدام ، “آلخانلی ” و شکوربیکلی ” شهرستان فضولی و ” جوجوق مرجانلی ” شهرستان جبرایل را مورد هدف قرار دادند که بر اثر آن تعدادی از افراد غیرنظامی کشته و زخمی شدند.
مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.
بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد.
در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.
دقایقی قبل نیز رسانه های جمهوری آذربایجان از آزادسازی تعدادی از روستاهای تحت اشغال ارمنستان خبر دادند.

  • منبع خبر : ایرنا