نشان درجه یک هنر به تیمور گورگین اعطا شد
نشان درجه یک هنر به تیمور گورگین اعطا شد
گواهینامه‌ی درجه یک هنری (معادل دکترا) از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استاد تیمور گورگین چولابی اعطا شد.

تیمور گورگین

به گزارش تیترما؛ نشان درجه یک هنر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تیمور گورگین شاعر و روزنامه‌نگار پیشکسوت گیلانی اعطا شد.

تیمور گورگین چولابی از ترانه‌سرایان پرکار و از شاعران طنزپرداز گیلک در سال ۱۳۱۳ در روستای چولاب از توابع کوچصفهان متولد شد و اشعار گیلکی او از سال۴۱ و ۴۲ در مجله پیام نوین به چاپ رسید.

وی، جدا از نام شناسنامه‌یی با اسامی مستعاری چون مورچه رشتی، مولانا رشتی و بی‌مخ میرزا آثار بسیاری را در نشریات منتشر کرده است.

گورگین هم‌چنین خالق بسیاری از ترانه‌های گیلکی است که توسط خوانندگان گیلک خوانده شده که از جمله عمده‌ترین خواننده‌یی که آثار وی را ماندگار کرده است؛ می‌توان به «ناصر مسعودی» اشاره کرد.

اسب سفید، گل شقایق، تی عید ترا مبارک، گول لاله ول بیگفته، آب طلا، خوشه برنج و … اشعاری از گورگین است که با صدای ناصر مسعودی خوانده شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، این نشان درجه یک هنری از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، با امضای نماینده‌ی وزیر و شورای فوق، نماینده‌ی سازمان برنامه و بودجه، نماینده‌ی وزارت علوم و تحقیقات و فن‌آوری و نماینده‌ی  فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران به شاعر گیلانی اعطا شد.

  • نویسنده : تحریریه
  • منبع خبر : تارنمای فرهنگ و ارشاد