فرزندم را در کلاس زبان ثبت نام نمی کنم
فرزندم را در کلاس زبان ثبت نام نمی کنم
موسسات ایرانی اجازه صادر کردن مدرکی را ندارند و صرفا موسسات می‌توانند فرزند شما را برای آزمون‌های بین‌المللی آماده سازند.

سجاد عسگری نژاد رودپشتی
سجاد عسگری‌نژاد رودپشتی

با فرا رسیدن فصل تابستان، خیلی از والدین به فکر کلاس‌های تابستانی می‌افتند و سعی دارند هزینه‌ای را برای این امر در نظر بگیرند و «کلاس زبان» در اولویت بیش‌تری است.

لطفا قبل از ثبت‌نام بهتر چند نکته را در نظر بگیریم

یک: اگر قصد دارید که فرزندتان را صرفا برای ترم تابستان ثبت نام کنید؛ از نظر نگارنده ثبت‌نام نکردن بهتر است، چون یاد گیری زبان امری پیوسته و مداوم است، پس بهتر است یک برنامه‌ریزی بلند مدت چند ساله داشته باشید، نه چند ماهه.

دو: قبل از ثبت‌نام از سیستم آموزش موسسات سوال کنید و خیلی زود قانع نشوید. برخی از موسسات با استفاده از چند واژه‌ی انگلیسی سخت، قصد دارند شما را از پرسیدن سوالات بیش‌تر منصرف کنند، در این مورد درخواست کنید به زبان ساده برای‌تان مطالب را توضیح دهند. از کتاب های مورد استفاده، سال انتشار کتاب، انتشاراتی که کتاب‌ها تهیه شده، تعداد صفحات در هر ترم و نحوه‌ی تدریس مدرس اطلاعات بیش‌تری کسب کنید.

سه: موسساتی که شعبات فراوان در سطح کشور دارند؛ به علت داشتن نظارت وسیع‌تر، بیش‌تر توصیه می‌شوند؛ ولی موسسات کوچکی هم وجود دارند که آرمان‌های بزرگی در سر دارند. یکی از مزیت های موسسات با شعبات فراوان این است که در صورت مسافرت به شهر دیگر، اجازه‌ی حضور در کلاس‌های شهرستان مقصد را خواهید داشت.

چهار: از ثبت نام در کلاس‌های بالاتر از ۱۸ نفر خودداری کنید، به شخصه معتقد هستم کلاس زبان نباید کم‌تر از ۶ نفر و بیش‌تر از ۱۴ نفر باشد. ایجاد تعامل مدرس و زبان‌آموز بخش جدایی‌ناپذیر آموزش زبان است.

پنج: در صورتی یک چهارم از جلسات کلاس گذشته است، فرزند خود را ثبت‌نام نکنید. حتی با برگزاری جلسات خصوصی رایگان برای فرزند شما. بسیاری از زبان‌آموزان به علت داشتن استرس به علت دیر اضافه شدن به کلاس از زبان زده می‌شوند و ایجاد انگیزه مجدد بسیار سخت می‌باشد.

شش: این حق را برای خود قائل شوید که از مدرک دانشگاهی یا بین‌المللی مدرس اطلاع یابید، صرفا روان صحبت کردن مدرس به زبان انگلیسی دلیلی بر مدرس خوب بودن نیست. مدرس می‌بایست علاوه بر داشتن سواد زبانی بالا، تکنیک‌های به‌روز تدریس را به کار بندد و هم‌چنین از روان‌شناسی تدریس آگاهی داشته باشد.

هفت: در خصوص صادر کردن مدارک بین‌المللی معتبر در سطح جهانی، به این نکته دقت فرمائید که موسسات ایرانی اجازه صادر کردن مدرکی را ندارند و صرفا موسسات می‌توانند فرزند شما را برای آزمون‌های بین‌المللی آماده سازند.

*کارشناس ارشد زبان شناسی

  • نویسنده : سجاد عسگری نژاد
  • منبع خبر : اختصاصی