دست بجنبانید
دست بجنبانید
خدا را چه دیدید!؟ شاید با ثبت این ورزش و به رسمت شناختن‌اش توسط  FIFA   راهی باز شد تا ایران با میزبانی «آستانه‌اشرفیه» مسابقات آسیایی و جهانی این رشته را در گیلان برگزار کرد و همه‌ی افتخارش در رزومه‌ی شما ثبت شد.

تیترما

تیترما-آرش گیلانی‌پور/ تصاویری از بازی «فوتبال در گل‌ولای» در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری-گیلان- به نقل از  AFC دست به دست می‌شود که در آن‌ها عده‌یی در زمینی پر از «گِل و شُل» مشغول بازی فوتبال‌اند.

برخی از کاربران البته می‌دانند؛ اما برای بعضی دیگر که اطلاعی از این موضوع ندارند باید گفت این نوع بازی فوتبال چند سالی است درآستانه‌اشرفیه در آستانه‌ی فصل کشت برنج انجام می‌شود و حتی در یک دو سال گذشته مسابقاتی نیز به همین شکل برگزار شده است؛ اما حالا که شهرت این بازی به کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز رسیده است؛ بد نیست به برخی مسئولین و فعالان سیاسی، اجتماعی که مترصد جرقه‌یی هستند تا از موقعیت‌ها برای پیش‌برد اهداف‌شان استفاده کنند، پیشنهاد بدهیم که نگاهی ویژه به این پدیده‌ی ‌نه نوظهور، که تازه به شهرت رسیده بیاندازند و از پتانسیل این ورزش برای خدمتگزاری استفاده کنند.

آن‌چه در اولین قدم نیاز است، این‌که البسه‌یی متحدالشکل برای این ورزشکاران محلی در خاستگاه آن آستانه‌اشرفیه تهیه کنند تا چنان‌چه دفعه‌ی بعد خبری از فعالیت این ورزشکاران گمنام در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شد، دست‌کم البسه‌ی مناسبی به تن داشته باشند.

 

پس تا دیر نشده دست بجنبانید تا مثل «چوگان، نان‌لواش، آلات موسیقی ایران و…» کشورهای دیگر این پدیده را به نام خودشان ثبت نکرده‌اند؛ کاری بکنید، کاری مثل فوتبال ساحلی که حالا سال‌هاست مسابقات جهانی‌اش برگزار می‌شود.

 

 

  • نویسنده : آرش گیلانی‌پور
  • منبع خبر : اختصاصی تیترما