بیمارستان‌های لنگرود و تالش در هفته‌ی جاری افتتاح می‌شود
بیمارستان‌های لنگرود و تالش در هفته‌ی جاری افتتاح می‌شود
نماینده‌ی تام الاختیار وزیر بهداشت در مقابله با بحران کرونا در گیلان گفت: با اقدامات انجام شده بیمارستان‌های جدیدالتاسیس شهرستان‌های لنگرود و تالش با تجهیز امکانات هفته‌ی جاری به بهره برداری می‌رسد.

 

دکتر محمدحسین قربانی

محمدحسین قربانی روز شنبه ۱۷ اسفند ۹۸ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان صحرایی ۱۲۰ تختخوابی در بیمارستان رازی رشت راه اندازی شده و مشغول به خدمت رسانی به بیماران دچار عفونت تنفسی است.

وی با بیان این‌که بیمارستان‌های تازه تاسیس تالش و لنگرود که ساختمان آن‌ها تکمیل شده بود، هم اکنون در حال تجهیز است، گفت: با راه اندازی آن‌ها بالغ بر ۳۶۰ تخت به ظرفیت بستری استان افزوده می شود که در حال حاضر این ظرفیت به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد : ظرفیت بیمارستان لنگرودئ ۱۳۷ تخت و تالش بالغ بر ۲۳۰ تخت است.

وی اظهار داشت : علاوه بر این زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی بیمارستان سیار در سایت لاکان رشت آماده شده تا در صورت نیاز فعال شود.

به گزارش ایرنا، نماینده‌ی تام الاختیار وزیر بهداشت در مقابله با بحران کرونا در استان گیلان خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما تامین تجهیزات و حفاظت فردی برای کادر پزشکی و پرستاران در بیمارستان‌هاست.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری مردم برای قطع زنجیره ویروس کرونا اضافه کرد: تنها راه قطع زنجیره ویروس کرونا و کنترل آن، ماندن مردم در منازل خود است.

ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابد که می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند.

گفتنی است پیش‌تر نیز مهرداد لاهوتی نماینده‌ی مردم لنگرود خبر از اختصاص و افتتاح بیمارستان لنگرود برای بیماران کرونا در ۱۰ روز آینده خبر داده بود.