توصیه‌های طب ایرانی برای کاهش اضطراب ناشی از کرونا
توصیه‌های طب ایرانی برای کاهش اضطراب ناشی از کرونا
معاونت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیر، به توصیه‌های موضعی و خوراکی طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخت.

به گزارش تیترما، دکتر علیرضا عباسیان در گفت‌وگو با ایسنا،‌ گفت: برای تامین چند هدف از جمله افزایش مقاومت سد مخاطی راه‌های تنفسی، تقویت ریه، قلب و سیستم عصبی، بهبود ایمنی عمومی بدن و افزایش تاب‌آوری زیستی روانی در برابر بیم و هراس ابتلا به کروناویروس توصیه‌های ساده، ارزان و در دسترس می‌توانند موثر باشند. البته، لازم نیست همه افراد مواردی که ذکر می‌شود را اجرا کنند، بلکه بهتر است به فراخور حال و بسته به شرایط‌شان برخی از توصیه‌ها را انتخاب کرده و به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از برخی مواد به صورت موضعی می‌تواند نقش موثری ایفا کند، خاطرنشان کرد: استفاده از روغن سیاه‌دانه به صورت موضعی در داخل بینی می‌تواند کمک کننده باشد. همچنین استفاده از بخورهای گیاهی مانند بخور بابونه، مرزنجوش و یا اسطوخودوس تاثیر بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

این متخصص طب سنتی همچنین ادامه داد: برای کاهش اضطراب ناشی از اخبار موجود در مورد کرونا ویروس نیز انجام دم و بازدم عمیق و استنشاق بوهای خنک برای قلب و مغز مقوی است. این بوها مانند بوی طبیعی پرتقال، به، لیمو، گلاب و خیار است.

وی در خاتمه سخنان خود مصرف مختصری ترکیب عسل و ژل رویالِ با کیفیت در حد روزانه یک تا دو قاشق چای‌خوری برای افراد سالم را موثر دانست و تصریح کرد: البته در بیماران نیز حسب نظر پزشک معالج و رعایت سایر شرایط، مصرف این مواد می‌تواند مفید باشد.