مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان صرفا در مدارس و کلاس‌های درس به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

به گزارش تیترما، گودرز کریمی‌فر  در گفت و گو با ایرنا درباره‌ی رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان اظهار داشت: زمان ثبت نام برای اسکان نوروزی فرهنگیان از نهم تا ۲۳ اسفند ماه بود اما با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا فعلا این کار برای مدارس متوقف شده است.

وی افزود: به محض آرام شدن اوضاع و کنترل کرونا در کشور اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

وی یادآور شد: امکاناتی برای اسکان فرهنگیان در ۱۱ هزار مدرسه در قالب ۱۰۸ هزار کلاس درس با امکانات کامل در نظر گرفته شده است که در حال حاضر به دلیل مقابله با ویروس کرونا این فعالیت متوقف شد و تصمیمات بعدی در اطلاعیه ها به اطلاع فرهنگیان می رسد.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش ادامه داد: رزرو مدارس برای اسکان فرهنگیان به این دلیل لغو شد که آن‌ها هزینه ای را به صورت اینترنتی پرداخت نکنند و در صورت لغو قطعی هزینه واریز شده با تاخیر به حساب آنها واریز می شود.

کریمی فر تصمیم گیری نهایی درباره اسکان فرهنگیان در مدارس را منوط به اطلاعیه های وزارت بهداشت در خصوص شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با تعداد ۳۹۸ خانه معلم در قالب ۱۶ هزار و ۴۹۸ تخت خواب به صورت کاملا بهداشتی و رعایت کلیه توصیه های بهداشتی و شست و شوی روزانه با محلول‌های ضد عفونی آماده‌ی پذیرش مسافران فرهنگی در عید نوروز است.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش با یادآوری اینکه فرهنگیان برای رزرو خانه معلم ها می توانند اقدام کنند، خاطرنشان کرد: خانه معلم ها در واقع هتل هستند و روزانه ضدعفونی می شوند. هم‌چنین عوامل اجرایی در خانه معلم ها از ماسک و دستکش های بهداشتی استفاده می کنند.

کریمی فر تاکید کرد: این وزارتخانه آمادگی اسکان مسافران نوروزی فرهنگیان را دارد اما پیشنهاد می شود به دلیل پویش همگانی و مبارزه با ویروس کرونا ترجیحا از مسافرت های نوروزی پرهیز شود و ویروس کرونا تا عیدنوروز و پس از آن ریشه کن شود.

کریمی فر روز گذشته از سامانه رزرو اینترنتی برای تمام فرهنگیان شاغل و بازنشسته به آدرس eskan.medu.ir از ۹ اسفندماه فعال می‌شود و ثبت نام تا ۲۳ اسفند ماه خبر داده بود.