قرار نیست بیماران شهرهای دیگر را به لنگرود بیاورند
قرار نیست بیماران شهرهای دیگر را به لنگرود بیاورند
خوشبختانه با توجه به مطالبات مردم، بیمارستان‌های هر شهر مکلف به پذیرش بیماران عفونی همان شهر هستند، یعنی این انحصار که بیمارستان لنگرود تنها مرکز در شرق گیلان باشد؛ منتفی است.

موضوع اختصاص بخشی از بیمارستان لنگرود به بیماران مشکوک به «ویروس کرونا» دست‌مایه‌ی انتقادات بسیاری از شهروندان لنگرودی در روز گذشته شد. «خبرنگار تیترما» با حضور در این بیمارستان و گفت‌وشنود با یکی از مسئولان بیمارستان برخی از این نگرانی‌ها را مطرح کرد که مدیر محترم با شرط محفوظ ماندن نام مصاحبه شونده، به پرسش‌ها پاسخ داد.

میلاد خوش‌تراش در این گزارش می‌گوید: امروز یکشنبه ۴ اسفند ۹۸ به دیدار یکی از مسئولان رده بالای بیمارستان[امینی لنگرود] رفتم برای پیگیری مطالبات و نگرانی‌هایی که این روزها پیرامون ویروس کرونا ایجاد شده و دغدغه‌های شهروندان را با ایشان به گفت‌وگو نشستم.

وی در این دیدار با اشاره به این‌که شایعه شده لنگرود پذیرای بیماران شهرهای دیگر خواهد بود، گفت: خوشبختانه با توجه به مطالبات مردم، بیمارستان‌های هر شهر مکلف به پذیرش بیماران عفونی همان شهر هستند، یعنی این انحصار که بیمارستان لنگرود تنها مرکز در شرق گیلان باشد؛ منتفی است و دقیقا نگرانی مردم هم با توجه به ضعف امکانات شهرستان از حجم بالای پذیرش بود و این‌که این موضوع می‌تواند دیگر نیازهای درمانی را تحت الشعاع قرار دهد.

این مقام مسئول در بیمارستان امینی ادامه داد: بخش اورژانس به بیماری‌های عفونی اختصاص داده شد که اگر موارد مشکوکی یافتند، نمونه‌ی آزمایش را برای تست به تهران ارجاع دهند. وضعیت در شهرستان فعلا عادی است.

این مسئول در پاسخ این‌که گویا برخی پزشکان میل به همکاری در این شرایط ندارند، تصریح کرد: در چنین شرایطی، این موارد قابل تعریف است که بر می‌گردد به حس مسئولیت افراد و نگاه اخلاقی که به شغل‌شان دارند؛ اما بیش‌تر پرسنل در حال خدمت هستند و ما با رایزنی‌ها سعی بر استحکام در فعالیت آن‌ها داریم.

بیمارستان امینی لنگرود

خبرنگار تیترما می‌افزاید: بیش‌ترین انتقادات متوجه مسئولان بلندمرتبه‌ی استان و شهرستان است که بدیهی‌ترین امکانات هم در غوغای فعالیت‌های انتخاباتی به فراموشی سپرده شد، به عنوان مثال پیشنهاد اختصاص بیمارستان نیمه آماده‌ی شهرستان به پذیرش بیماران مشکوک به کرونا بود که مسئولان ذی‌ربط امتناع ورزیدند و عنوان کردند که اجرایی نیست.

این درحالی است که بخش مدیریت و زیر مجموعه‌ی بیمارستان امینی را بنا بر ضرورت به اورژانس اختصاص داده اند و برخی امکانات پیشگیرانه را به بخش عفونی اختصاص داده اند که انصافا امکانات اصلا در چنین مواردی تعریف شده نیست، با این همه و علی‌رغم امکانات محدود، پرسنل تمایل به خدمات دارند؛ اگرچه با این شرایط خروجی‌یی قابل ملاحظه‌یی متصور نیست.

واقعیت این است که در چنین شرایطی، «اقدام پیشگیرانه توسط شهروندان» اهمیت ویژه‌یی پیدا می‌کند. لطفا تمهیدات پیشگیرانه‌ی تعیین شده را جدی بگیرید.

در این‌باره یادداشتی از میلاد خوش‌تراش بخوانید

 

خبرنگار و عکاس: میلاد خوش‌تراش لنگرودی