رمانی که ۴۰ سال پیش ویروس کرونا را پیش‌بینی کرده بود
رمانی که ۴۰ سال پیش ویروس کرونا را پیش‌بینی کرده بود
شیوع ویروس مرگبار کرونا در کشور‌های مختلف جهان، نام یک رمان قدیمی را دوباره بر سر زبان‌ها انداخته است.

 

 

به گزارش تیترما ، ویروس کرونا که این روز‌ها به داغ‌ترین سوژه خبری جهان تبدیل شده، بیش از ۴۰ سال پیش موضوع یک رمان علمی – تخیلی بوده است.

رمان «چشمان تاریکی» (The Eyes of Darkness) که در سال ۱۹۸۱ توسط «دین کونتز» نویسنده آمریکایی نوشته شده، درباره‌ی یک ویروس مرگبار به نام «ووهان-۴۰۰» است که به عنوان یک سلاح بیولوژیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موضوع این رمان درباره‌ی مادری است که فرزندش به طرز مرموزی ناپدید شده و پس از مدتی از شهر ووهان چین (منشأ ویروس جدید کرونا) سر در می‌آورد.

مادر پسر برای یافتن او به ووهان می‌رود و در آن‌جا در جریان یک سلاح بیولوژیک (ویروس مصنوعی) جدید و خطرناک به نام “ووهان-۴۰۰” قرار می‌گیرد که در آزمایشگاه ساخته شده و افراد زیادی را مبتلا کرده است.

در رمان چشمان تاریکی، هر فردی که ویروس ووهان-۴۰۰ وارد بدن او شود، بیش‌تر از ۲۴ ساعت زنده نمی‌ماند؛ چرا که بخشی از مغز را که وظیفه‌ی کنترل اعمال ارادی بدن از جمله نفس کشیدن را برعهده دارد، نابود می‌کند.

نکته‌ی جالب تر کونتز در این رمان می‌گوید که این بیماری تنفسی جدید به سرعت در سراسر جهان همه‌گیر شده و در برابر تمام درمان‌های شناخته‌شده مقاومت خواهد کرد.

تاکنون تنها ۲ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان