مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از بازگشایی بیش از ۸۰ درصد راه های روستایی خبر داد و گفت: تا پایان امروز (جمعه) به ۹۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش تیترما، محمدرضا نازک کار در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه به دنبال بارش برف سنگین راه ۵۸۸ روستا دچار انسداد شده بود، اظهار کرد:‌ در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد راه‌های روستایی گیلان بازگشایی شده است.

وی با بیان این‌که تا پایان امروز روند بازگشایی راه ها را به ۹۰ درصد خواهیم رساند، تصریح کرد:‌ تا فردا شب تردد در کلیه راه های روستایی عادی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه ۳۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در قالب اکیپ های ۵۳گانه استان در کلیه‌ی محورهای استان مستقر هستند، اضافه کرد:‌ ۳۳ دستگاه از پیمانکاران بخش خصوصی راهداری گیلان و ۷۰ دستگاه از استان های همجوار کمک گرفتیم.

نازک کار از تمهید شش هزار تن ماسه و سه هزار تن نمک جهت جلوگیری از یخ زدگی راه ها خبر داد و عنوان کرد:‌ خسارت وارد شده به ابنیه فنی راه هنوز برآورد نشده است.

وی با بیان این‌که کلیه‌ی محورهای ورودی گیلان به جز محور پونل – خلخال باز است، خاطرنشان کرد: محور اسالم – خلخال نیز که به واسطه‌ی کولاک بسته مسدود بود روز گذشته بازگشایی شد، اما شرایط آب و هوایی موجب انسداد مجدد این محور شده و راهداران در حال انجام عملیات راهداری هستند.