مهرداد لاهوتی: وزیر کشور شخصا به گیلان بیاید
مهرداد لاهوتی: وزیر کشور شخصا به گیلان بیاید
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی وضعیت استان گیلان را بحرانی عنوان و تاکید کرد: جا دارد وزرای کشور و نیرو شخصا در استان حضور یافته و مشکلات را مدیریت کنند.

به گزارش تیترما، مهرداد لاهوتی که هم‌اکنون در منطقه حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا قطع برق را اساسی‌ترین مشکل شرق گیلان عنوان و اظهار کرد: مدیران کل برق استان توانایی رفع این مشکل را ندارند لذا می‌طلبد وزیر نیرو شخصا در استان حاضر شده و نسبت به رفع قطعی برق اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه از دو هفته قبل بارش چنین برفی پیش‌بینی شده بود، تصریح کرد: متاسفانه مجموعه مدیریت بحران استان در این خصوص بسیار ضعیف عمل کرده البته از اقدامات انجام شده تقدیر و تشکر می‌کنم اما باید تمهیدات بهتر و بیشتری برای مقابله با این بارش از قبل پیش‌بینی شده، اندیشیده می‌شد.

لاهوتی با تاکید بر اینکه وضعیت استان و شرق گیلان اصلا مناسب نیست، خاطرنشان کرد: دکل‌های آسیب‌دیده برق هنوز تعمیر نشده و این در حال است که زندگی مردم به برق وابسته است.

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی ۱۰۰ درصد بسته است، تصریح کرد: راه‌های اصلی بازگشایی شده اما راه‌های فرعی کاملا مسدود است و از مردم روستاها هیچ اطلاعی در دست نیست، نمی‌دانیم مردم آذوقه و مواد مورد نیاز در اختیار دارند یا خیر؟

به گفته نماینده مردم لنگرود در مجلس، هنوز ۶۵ درصد مشترکان با مشکل قطع برق مواجه هستند.

وی با ابراز نگرانی از قطع آب اظهار کرد: متاسفانه آب شرق گیلان کاملا قطع شده و ۳۰ درصد از مشترکان سایر نقاط استان آب وصل است.

لاهوتی در خاتمه با اشاره به بارش یک متری برف در استان گفت: متاسفانه برخی از مردم بیش از ۲۴ ساعت است که در راه مانده‌اند.