جلسه‌ی داوری ششمین پایتخت کتاب ایران برای بررسی برنامه‌های 5 نامزد نهایی این‌رویداد در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شد.

‌به گزارش تیترما، ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر پایتخت کتاب ایران گفت: جلسه‌ی داوری ششمین پایتخت کتاب ایران برای بررسی برنامه‌های پنج نامزد نهایی این‌رویداد،  با حضور محسن جوادی و اعضای شورا در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حیدری افزود: خوشبختانه در این دوره علی‌رغم تنگناهای موجود برنامه‌های خوبی چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی به دبیرخانه ارسال شده است. به‌نظرم این نشان می‌دهد که همان گونه که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز عنوان کرده بودند، ایرانی را نمی‌توان از فرهنگ و کتاب جدا کرد.

وی با تاکید بر هم‌افزایی نهادهای شهری در برنامه‌های پایتخت کتاب ایران گفت: شهرهایی که هم‌افزایی نهادهای شهری بالا بوده است، موفق‌تر بوده‌اند و برنامه‌های بهتری برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران ارائه کرده‌اند.

دبیر پایتخت کتاب ایران با اشاره تعداد شهرهای شرکت‌کننده در ششمین جشنواره پایتخت کتاب ایران گفت: در این دوره پس از انتشار فراخوان، ۱۶۶ شهر برنامه‌های خود را ارسال کردند که از این میان ۳۸ شهر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند. پس از بررسی آثار در مرحله نیمه‌نهایی سرانجام پنج شهر اوز، بم، ری، شیراز و رفسنجان به دور پایانی راه‌یافتند.

در ادامه این نشست نمایندگان پنج شهردر حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.

داوران پس از گوش دادن به برنامه‌های استان‌ها، به بررسی برنامه‌ها پرداختند و مقرر شد نام شهرهای انتخابی خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

در جلسه داوری ششمین پایتخت کتاب ایران که با حضور محسن جوادی برگزار شد، اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی، محمد بهشتی عضو شورای سیاست‌گذاری پایتخت کتاب ایران، مهدی جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، محمود آموزگار نائیب‌رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، علیرضا مختارپور دبیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی کشور، علی‌اصغر سیدآبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و دبیر پایتخت کتاب ایران، فریدون عموزاده خلیلی عضو شورای سیاست‌گذاری پایتخت کتاب ایران و فریبرز خسروی رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران حضور داشتند.

 

  • منبع خبر : مهر