قاسم‌آباد؛ روستای جهانی چادرشب‌بافی
قاسم‌آباد؛ روستای جهانی چادرشب‌بافی
روستای قاسم آباد رودسر به عنوان روستای جهانی چادرشب بافی از سوی شورای جهانی صنایع دستی (World Crafts Council) انتخاب شد.

به گزارش تیترما، شورای جهانی صنایع‌دستی به تازگی ۳ شهر و یک روستای ایران را در فهرست شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی ثبت کرده است که با ثبت این ۴ شهر و روستا، تعداد شهرها و روستاهای جهانی ایران در این فهرست از ۱۰ به ۱۴ مورد رسید.

گفتنی است؛ شیراز از استان فارس به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی، زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله، ملایر از استان همدان به عنوان شهر جهانی مبلمان منبت و روستای قاسم آباد از استان گیلان به عنوان روستای جهانی چادرشب‌بافی در فهرست شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی قرار گرفته‌اند.

به علت رواج چادرشب بافی در منطقه‌ی قاسم آباد و نیز اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر از بانوان این روستا در این رشته، قاسم آباد به عنوان روستای ملی چادرشب بافی ثبت شد،  که این امر موجب شده هنرمندان با انگیزه‌ی  بیش‌تر در توسعه‌ی این رشته اهتمام بورزند.

قابل ذکر است که در سال ۱۳۹۴ استاندارد ملی چادرشب بافی (ویژگی‌ها و آیین کار) تدوین شد و در ۲ سال گذشته، این روستا نشان جغرافیایی چادرشب بافی را دریافت کرد.