دختران در مصرف مشروبات الکلی از پسران پیشی گرفته اند
دختران در مصرف مشروبات الکلی از پسران پیشی گرفته اند
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: دختران از پسران در مصرف مشروبات الکلی پیشی گرفته‌اند، به‌طوریکه این مسئله معضل اساسی جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش تیترما، یوسف خدادادی در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: متاسفانه رواج و شیوع مصرف مشروبات الکلی به ویژه در مجالس، جشن‌ها و محافل به آسیب جدی تبدیل شده که جنبه‌ی حرام و ام الفساد بودن آن نیز به فراموشی سپرده شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی مرتبط قصور بیش‌تری در این حوزه داشته و آن‌طور که باید نتوانسته‌اند رسالت و مسئولیت خود را در راستای هدایت جوانان انجام دهند و همین امر سبب شده تا آمار مصرف مشروبات الکلی در بین دانشجویان دختر بیش از دانشجویان پسر باشد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با انتقاد از سهل الوصول بودن و راحتی دسترسی به انواع مشروبات الکلی در جامعه گفت: سال گذشته ۱۲۱ نفر بر اثر مسمومیت با مشروبات الکلی روانه‌ی بیمارستان شده و ۴ نفر نیز در مشگین شهر جان خود را از دست دادند.

خدادادی افزایش ۵۰ درصدی کشفیات مواد الکلی نسبت به سال گذشته را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: برازنده‌ی استان دارالارشاد اردبیل نیست که با این حجم از تولید و قاچاق مشروبات الکلی روبه‌رو باشد که ضروری است مسئولان امر در این خصوص تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

  • منبع خبر : ایسنا