غرش آقای ببر در شب شیک استقلال
غرش آقای ببر در شب شیک استقلال
به‌نظر می‌رسد «شیخ دیاباته» که تدریجا به «ببر فوتبال ایران» مشهور شده است، خاطره‌ی دیگر خارجی خوب استقلال یعنی «مامه‌تیام» را در اذهان تماشاگران استقلال پاک می‌کند.

محمدمهدی معشوری

در شبی که فرهاد مجیدی برای ششمین بار(۵ بار به عنوان سرمربی موقت) روی نیمکت سرمربیگری استقلال می‌نشست، شیخ دیاباته‌ی مالیایی با دو گل خوشحالی را به اردوی استقلال آورد، تا با سوپرگل وریا غفوری شب خوب سرمربی تازه‌ی آبی‌پوشان زیباتر از همیشه شود.

استقلال تهران پس از کش و قوس‌های فراوانی که به سبب سخت‌گیری‌های AFC متحمل شده بود، به دبی رفت تا در ورزشگاه آل مکتوم در برابر الکویت در پلی‌آف جام قهرمانان آسیا به میدان برود، موضوعی که همه‌ی طرفداران استقلال را نگران کرده بود و فرهاد مجیدی نیز در کنفرانس مطبوعاتی با انتقاد از کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت که مسئولان کنفدراسیون نمی‌توانند تماشاگران استقلال را نادیده بگیرند و دلیلی هم ندارد تا در ورزشگاهی غیر از ایران به میدان بروند.


اما با همه‌ی بی‌مهری‌های داخلی و سخت‌گیری‌های خارجی، استقلال در شبی درخشان با دوگل شیخ دیاباته و ضربه‌ی مهارنشدنی وریا غفوری بازی را ۳ بر هیچ به نفع خود خاتمه داد تا حالا برای بازی با الریان برنامه‌ریزی کند.

نکته‌ی جالب توجه در این بازی، حضور خوب شیخ دیاباته بود. وی که حتی در راه سفر به دبی در فرودگاه مهرآباد از نیروی خدماتی این فرودگاه پشت پا خورده بود، با بزرگ‌منشی اعلام کرد او را بخشیده است و نشان داد بازیکنی حرفه‌یی است که به راحتی حاشیه‌ها را پشت سر می‌گذارد و روی تیم و بازی خودش تمرکز می‌کند.

حالا به‌نظر می‌رسد «شیخ دیاباته» که تدریجا به «ببر فوتبال ایران» مشهور شده است، خاطره‌ی دیگر خارجی خوب استقلال یعنی «مامه‌تیام» را در اذهان تماشاگران استقلال پاک می‌کند.

  • نویسنده : محمدمهدی معشوری