رییس انجمن سکته‌ی مغزی ایران با بیان این‌که حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد موارد ابتلا به سکته‌ی مغزی در سنین کم‌تر از ۵۵ سال به وقوع می‌پیوندد، گفت: ابتلا به فشار و بیماری‌های قلبی احتمال ابتلا به سکته‌ی مغزی را افزایش می‌دهد.

به گزارش تیترما، مسعود مهرپور افزود: در کشورهای در حال توسعه سکته‌ی مغزی دومین عامل مرگ و میر پس از سکته‌ی قلبی است و مهم‌ترین علت ناتوانی و اختلال حرکتی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین عوامل خطر که سبب ابتلا به سکته‌ی مغزی می شود کم تحرکی، چاقی، استعمال دخانیات، ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و فشارخون است که شناسایی به موقع هر یک از این عوامل خطر در پیشگیری از بروز سکته‌ی مغزی بسیار حائز اهمیت است و هزینه های کمی را نسبت به درمان این بیماری دارد.

‌ وی تصریح کرد: هر چند که آمار دقیق از میزان ابتلا به سکته‌ی مغزی در کشور وجود ندارد اما بر اساس برخی مطالعات به طور متوسط سالانه ۱۵۰ هزار مورد ابتلا به سکته‌ی مغزی داریم، هم‌چنین باید توجه داشت که سکته‌ی مغزی فقط بیماری ویژه سالمندان نیست و در حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد موارد در افراد با میانگین سنی کم‌تر از ۵۵ سال به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش ایرنا، رییس انجمن سکته‌ی مغزی ایران با بیان این‌که ۳۰ درصد موارد ابتلا به سکته‌ی مغزی سبب مرگ و میر می‌شود و در ۳۰ درصد موارد نیز فرد زنده می‌ماند و درگیر عارضه‌های ناشی از این بیماری و ناتوانی است، خاطرنشان کرد: زمانی که سکته‌ی مغزی در سنین کم‌تر از ۵۵ سال به وقوع بپیوندد سبب می‌شود که فرد در سن توانایی بدنی، ناتوان شود و بار اقتصادی، روانی و اجتماعی فراوانی را به همراه داشته باشد بنابراین همه این موضوعات ضرورت پیشگیری از ابتلا به این بیماری را نشان می‌دهد.