۱۴۰۰ تن میوه برای شب عید ذخیره می‌کنیم
۱۴۰۰ تن میوه برای شب عید ذخیره می‌کنیم
معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان گفت: ذخیره‌ی میوه‌ی شب عید امسال ۱۴۰۰ تن سیب و پرتقال خواهد بود که ۲۰۰ تن بیش‌تر از پارسال است.

به گزارش تیترما، محمود خانزاده در گفت‌و گو با ایسنا با بیان این‌که ذخیره میوه شب عید در گیلان در حال انجام است، گفت: بنا داریم ۷۰۰ تن پرتقال را برای شب عید گیلانیان ذخیره کنیم.

وی با اعلام این‌که پرتقال‌های شب عید از باغات استان خریداری شده‌اند و در حال انتقال به سردخانه‌های شهرستان رشت هستند، خاطرنشان کرد: از هفته‌ی آینده نیز برای ذخیره‌ی سیب در گیلان اقدام خواهیم کرد.

معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان گفت: رایزنی‌های لازم با اتحادیه باغداران ارومیه انجام شده است و به زودی برای ذخیره خریداری و وارد سردخانه‌های شهرستان رشت خواهند شد.

وی با بیان اینکه ذخیره میوه شب عید گیلانیان ۲۰۰ تن بیشتر از پارسال است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع بالغ بر ۱۴۰۰ تن سیب و پرتقال برای شب عید گیلانیان ذخیره شود.

خانزاده تصریح کرد: سال گذشته ۱۲۰۰ تن سیب و پرتقال برای شب عید در استان توزیع شد و امسال طبق برنامه‌ریزی های انجام شده سیب و پرتقال های بیشتری برای شب عید مردم ذخیره خواهد شد.

معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان با بیان این‌که میوه های شب عید خریداری شده زیر قیمت بازار در مراکزی که بعدا تعیین خواهند شد، به مردم عرضه می‌شود، گفت: توزیع میوه‌های ذخیره شده موجب جلوگیری از گرانی میوه در شب‌های عید در استان خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم نگران نباشند و هیچ مشکلی در تامین میوه شب عید نخواهند داشت. توزیع سیب و پرتقال به قیمت مصوب از اواخر اسفند آغاز می‌شود.