سقوط مهتابی سبب دلهره ی دانش آموزان شد
سقوط مهتابی سبب دلهره ی دانش آموزان شد
سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان فروریختن سقف مدرسه‌یی در شهرستان میناب را غیرواقعی دانست و عنوان کرد: تنها سقوط مهتابی سبب ریزش گچ و ترس و دلهره در بین دانش آموزان شد.

به گزارش تیترما، سید فخرالدین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به خبر فروریختن بخش‌هایی از سقف مدرسه شهید پورولی میناب بر سر دانش‌آموزان، افزود: شب گذشته (۱۴ دی‌ماه) پس از انتشار ویدیویی در فضای مجازی که نشان می‌داد سقف مدرسه‌یی ریزش کرده است؛ در اسرع وقت این موضوع در دست پیگیری قرار گرفت.
وی تصریح کرد: این موضوع نیز از طریق رییس آموزش‌وپرورش شهرستان میناب پیگیری و مشخص شد این م واقعیت ندارد و تنها مهتابی یکی از کلاس‌ها به دلیل نصب ناصحیح سقوط کرده است.
هاشمی با اشاره به این‌که متعاقباً با سقوط مهتابی، مقداری گچ ریزش کرده و همین موضوع سبب ترس و دلهره دانش آموزان شده است، اظهار کرد: صبح امروز کارشناسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان را به مدرسه مذکور اعزام کردیم تا از نزدیک این واقعه را موردبررسی قرار دهند.
وی با بیان اینکه صبح امروز این مدرسه دایر و دانش آموزان مشغول تحصیل بودند، اضافه کرد: البته نباید ناگفته ماند که از عمر این مدرسه بیش از ۴۰ سال می‌گذرد و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان با اشاره به اینکه در شهرستان میناب بیش از ۸۰ مدرسه و فضای آموزش غیراستاندارد و تخریبی داریم، عنوان کرد: با توجه به اولویت‌بندی آموزش‌وپرورش منطقه در حال حاضر ۳۰ پروژه‌ی فعال در شهرستان میناب در حال ساخت است.
وی ادامه داد: در سال ۹۷ سه مدرسه با اولویت تخریب و بازسازی در میناب معرفی که یکی ساخته و دو مورد دیگر در حال اتمام است، اظهار کرد: این مدرسه در بین اولویت‌ها نبوده زیرا مدارسی با شرایط بدتر نیز بود که باید به آن‌ها رسیدگی می‌شد.
هاشمی با اشاره به این‌که خوشبختانه در حال حاضر پروژه‌های مناسبی در حال ساخت است که رفته‌رفته به سمت اتمام مدارس تخریبی در هرمزگان پیش می‌رویم، اضافه کرد: امروز به همراه مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان به منطقه‌ی موردنظر در شهرستان میناب اعزام و در جلسه‌ی فوریتی وضعیت این مدرسه را تعیین تکلیف می‌کنیم.
وی در پایان گفت: به‌طور حتم در تلاشیم تا در این جلسه وضعیتی را رقم بزنیم که در صورت امکان جابه‌جایی موقت دانش آموزان را از این مدرسه رقم بزنیم تا اطمینان از درس خواندن در مدرسه‌ی ایمن را شاهد باشیم.


تیترما: انتشار این مطلب تنها به جهت اطلاع‌رسانی است. همان‌طور که در مطلب آمده است، مصاحیه شونده می‌گوید مهتابی سقوط کرده و متعاقب آن کمی از سقف -یا به زعم او گچ- ریزش کرده است.
با این حال وی معتقد است مدارس بدتر از این مدرسه نیز وجود دارد. امیدواریم سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان و دیگر مسئولین استان هرمزگان هر چه سریع‌تر نسبت به بازسازی یا نوسازی این مدرسه و دیگر مدارس مشابه اقدام کنند تا پس از انتشار «کلیپ‌های ویدیویی» به سرعت ناچار به پاسخ‌گویی برای رفع اتهام نباشند.