معاون وزیر راه و شهرسازی از تردد آزمایشی در قطعه نخست آزادراه تهران-شمال ۱۰ روز قبل از افتتاح رسمی آن خبر داد و گفت: قطعا این مرحله از تست و آزمایش آزادراه در دی ماه اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش تیترما، آزادراه تهران-شمال که نزدیک به دو دهه‌ افتتاح و بهره‌برداری از آن به ماه و سال دیگر موکول می‌شد، بنا بر قول مسئولین اجرایی قطعه‌ی یک آن با  حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شدن مسیر و یک ساعت و نیم زمان کم‌تر در دهه‌ی فجر به روی مردم باز خواهد شد.

خیراله خادمی  معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  در این باره به ایسنا گفت: اوایل دی ماه امسال جلسه‌یی با حضور وزیر راه و شهرسازی، همه‌ی دست‌اندرکاران آزادراه تهران-شمال و دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس‌راه و… برگزار شد و مراحل باقی مانده و نواقص و کارهای موجود در قطعه‌ی یک این آزادراه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به نظر می‌رسد بسیاری از آن‌ها تا کنون انجام شده است.

وی افزود: در آن جلسه مقرر شد که تردد آزمایشی در قطعه‌ی یک آزادراه تهران-شمال ۱۰ روز قبل از افتتاح رسمی به مدت سه تا پنج روز انجام شود و در این باره نیز جلسه‌ی دیگری در ابتدای بهمن ماه خواهیم داشت تا بتوانیم درباره‌ی روز تردد آزمایشی، چگونگی آن و کارهای باقی‌مانده‌ی این پروژه به تصمیم و نتیجه‌گیری نهایی برسیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان این‌که نمی‌توان روز دقیقی از هم اکنون برای افتتاح رسمی و تردد آزمایشی در قطعه یک آزادراه تهران-شمال مشخص کرد، اظهار کرد: بر خلاف برخی اظهار نظرهای صورت گرفته درباره‌ی تست و تردد آزمایشی آزادراه تهران-شمال در دی ماه می‌توان گفت که قطعا این کار در دی ماه انجام نخواهد شد و هر اتفاقی در این زمینه در بهمن ماه رخ خواهد داد.