۳ دانشگاه علوم پزشکی مجوز پارک علم و فناوری گرفتند
۳ دانشگاه علوم پزشکی مجوز پارک علم و فناوری گرفتند
رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از اعطای مجوز تاسیس پارک علم و فناوری به ۳ دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش تیترما، دکتر حسین وطن پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حوزه‌ی سلامت سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اصفهان و مشهد مجوز پارک علم و فناوری خود را از شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی دریافت کردند.

وی افزود: ۱۰ دانشگاه مناطق آمایشی ۱۰ گانه علوم پزشکی نیز برنامه ریزی کرده اند که پارک علم و فناوری در مناطق ۱۰ گانه آمایشی راه اندازی شود.

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اظهار داشت: برای این‌که دانشگاه های علوم پزشکی در چرخه‌ی زیست بوم دانش و فناوری حضور داشته باشند و بتوانند تمام نیازهای این چرخه را تامین کنند، نیاز به پارک های علم و فناوری دارند.

وی گفت: اکنون مراکز رشد برای استقرار و صندوق های حمایت از علم و فناوری برای تسهیلات و پارک های علم و فناوری برای به ثمر رساندن محصولات دانش بنیان مورد استفاده هستند که باید مور توجه قرار گیرند.

وطن پور اضافه کرد: دانشگاه های علوم پزشکی مازندران، کرمانشاه و اهواز درخواست داده اند که مجوز پارک علم و فناوری را دریافت کنند که امیدواریم با همکاری پارک های علم و فناوری وابسته به دانشگاه های وزارت علوم بتوانیم یک هم افزایی در این زمینه داشته باشیم.