نشست ادبی شاعران گیلکی‌سرا برگزار شد
نشست ادبی شاعران گیلکی‌سرا برگزار شد
به مناسبت یک‌سالگی فعالیت ادبی گروه «خاندش»، نشستی به همت مهرداد پیله‌ور مدیر این گروه  با حضور جمعی از منتقدین و شاعران گیلکی‌سرا در خمام برگزار شد.

 

به گزارش تیترما، به مناسبت یک‌سالگی فعالیت ادبی گروه «خاندش»، عصر روز چهارشنبه ۴ دی‌ماه ۱۳۹۸، نشستی صمیمانه به همت  مدیر این گروه، مهرداد پیله‌ور و  با حضور جمع وسیعی از منتقدین و شاعران گیلکی‌سرا در خمام برگزار شد.

در این نشست، مهرداد پیله‌ور ضمن ابراز خشنودی از همراهی گرم شاعران و  منتقدین حوزه‌ی ادبیات گیلکی در یک سال گذشته در گروه خاندش، این دورهمی صمیمی را  اتفاقی میمون دانست و اظهار امیدواری نمود که فصلی یک‌بار اعضای این گروه جهت بحث و گفت‌وگو پیرامون شعر و ادبیات گیلکی دور هم جمع شوند.

 

در این مراسم که  با اجرای سه شاعر و منتقد گیلانی، محسن آریاپاد، مسعود پورهادی و فرامرز محمدی‌پور همراه بود، پیرامون مباحثی چون: آسیب‌شناسی شعر گیلکی، تاثیر صدا و سیما و کیفیت برنامه‌های آن در جایگاه زبان گیلکی در جامعه، میزان اقبال جوانان امروز به زبان گیلکی، ادبیات مکتوب گیلکی و مانند آن بحث و گفت‌وگو شد.

دکتر علی تسلیمی و امین‌حسن‌پور نیز در این جلسه  به ترتیب پیرامون  موضوع ادبیات گیلکی در پایان‌نامه‌های دانشجویان در دانشگاه‌ها و هم‌چنین تمایز بحث گیلان‌شناسی با حوزه‌ی شعر و مانند آن صحبت کردند.

از دیگر برنامه‌های این نشست می‌توان به اجرای ترانه‌های گیلکی توسط شاعر و خواننده گیلانی، موسی علیجانی و هم‌چنین شعرخوانی شاعران گیلکی‌سرای جمع اشاره نمود.