رسیدگی به تحریم‌ها در حیطه‌ی وظایف فیفا نیست
رسیدگی به تحریم‌ها در حیطه‌ی وظایف فیفا نیست
حسن غفاری عضو سابق کمیته‌ی بین‌الملل AFC می‌گوید رسیدگی به وضعیت مالی فدراسیون‌های عضو فیفا، وظیفه‌ی فدراسیون جهانی فوتبال نیست و نمی‌تواند دخالت کند.

به گزارش تیترما، حسن غفاری عضو هیئت رییسه‌ی فدراسیون فوتبال در دوران ریاست صفایی فراهانی در پاسخ به این سوال که چرا فیفا اقدامی در راستای رفع محدودیت‌های بانکی به منظور پرداخت مطالبات فدراسیون فوتبال و مقابله با دخالت‌های سیاسی آمریکا نمی‌کند تا فوتبال ایران از این طریق مطالبات خود به مربیان و بازیکنان خارجی را پرداخت کند، اظهار کرد: رسیدگی به تحریم‌ها و بودجه‌‌ی فدراسیون‌ها در حیطه‌ی وظایف فیفا نیست.

این عضو سابق کمیته‌ی بین‌الملل AFC که با ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، هم‌چنین افزود: آن‌ها دخالتی در بودجه‌ی هیچ کشوری ندارند، چرا که نقض آیین‌نامه‌ی خودشان است. هر کشوری به اندازه‌ی اهداف و برنامه‌هایش بودجه‌یی را اختصاص می‌دهد که ۶۰ درصد از این بودجه از طریق حق پخش تلویزیونی تامین می‌شود، اما در مملکت ما صفر درصد است.

غفاری تصریح کرد: فیفا نمی‌تواند به رادیو و تلویزیون ما زور بگوید، چون آن‌ها زیر مجموعه‌ی فیفا نیستند. مسائل مالی داخلی کشورها به فیفا ارتباطی ندارد. این‌که در تحریم هستیم، به فیفا ربطی ندارد. اگر بگوید تحریم‌ها را بردارید، می‌گویند به تو چه ارتباطی دارد؟ فیفا یک ارگان ورزشی است و در حد و حدود اختیارات خود می‌تواند ورود کند.