رییس اداره‌ی حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان به گیلان تاکنون بیش از ۱۵ هزار متر دام‌های هوایی در این شهرستان کشف و جمع آوری شده است.

به گزارش تیترما، سیدامین نجات در گفت‌وگو با  ایرنا اظهار داشت: طی یک عملیات جمع آوری دام‌های هوایی توسط کارشناسان اداره و یگان حفاظت محیط‌بانی چاف و چمخاله ۲۰ رشته دام هوایی، هر رشته به طول بیش از یکصدمتر کشف و جمع آوری شد.

رییس اداره‌ی محیط زیست لنگرود خاطرنشان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست چاف و چمخاله به همراه کارشناسان اداره‌ی حفاظت محیط زیست لنگرود این عملیات را در اراضی روستاهای کیاکلایه، کلیدبر و فتیده این شهرستان انجام دادند که در این مناطق علاوه بر جمع آوری دام‌های هوایی، دیگر ادوات جرم کشف و کومه‌های شکار هم تخریب هم شدند.

نجات یادآور شد: در طول فصل پاییز تاکنون، بین یکصد تا ۲۰۰ دام هوایی به طول حداقل ۱۵ تا  ۲۰هزار متر از متخلفان شکار در این منطقه جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: شکارچیان پرندگان در منطقه‌ی جلگه‌یی شهرستان لنگرود به دو روش دام‌گذاری تور هوایی در مسیر پرندگان در مزارع و اراضی کشاورزی و از طریق تورهای زیر آبی اقدام به صید آبزیان می‌کنند.

این مسئول هم‌چنین دام هوایی برای شکار پرندگان را یک وسیله‌ی شکار غیر مجاز ذکر و از مردم درخواست کرد در زمینه‌ی تامین امنیت پرندگان و جلوگیری از شکار غیرمجاز با ماموران محیط‌زیست همکاری داشته باشند.

پرندگان مهاجر در فصل مهاجرت، برای زمستان گذرانی علاوه بر تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان، اراضی کشاورزی و هموار شهرستان‌های جلگه‌یی این استان را نیز به منظور تغذیه انتخاب می کنند.