یادمان نودمین سال تولد استاد محمد نوری + فیلم
یادمان نودمین سال تولد استاد محمد نوری + فیلم
یادمان نودمین زادروز «محمد نوری» با حضور جمعی از همکاران و علاقه‌مندان به موسیقی برگزار می‌شود.

به گزارش تیترما، یادمان نودمین سالروز استاد محمد نوری موزیسین فقید ایرانی، سه‌شنبه سوم دی‌ماه ۱۳۹۸ در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار خواهد شد.

بنا بر اعلام برگزارکنندگان در این آیین، بازخوانی دو اثر از محمد نوری با خوانندگی پژمان مصلح به همراه گروه موسیقی، اجرای آثاری از فرامرز پایور توسط فرهاد احمدی(تار)، علیرضا فریدون‌پور(آواز)، سعید رودباری( تنبک) و محمد انصاری (سنتور)، هم‌نوازی سه تار و آواز (امیر متولی و رادفر ریاحی)، دو نوازی سنتور و تمبک (رضا مهدوی و فریبرز جعفری) و تک نوازی پیانو پیام سوری پیشکش مخاطبان خواهد شد و سپس «محمد سریر و میلاد کیایی» به سخنرانی خواهند پرداخت.

محمد نوری طی ۵ دهه بیش از ۳۰۰ قطعه‌ی آوازی اجرا کرد و در سال‌های پایانی عمر چند اجرا به نفع بیماران خاص داشت و ترانه‌های ماندگار «جان مریم»، «شالیزار»، «واسونک»، «جمعه بازار»، «ایران» از اجراهای به یادماندنی این استاد فقید است.

زنده‌یاد محمد نوری متولد دی ماه ۱۳۰۸ در تهران است که آواز را نزد باغچه‌بان و تئوری موسیقی را نزد سیروس شهردار و فریدون فرزانه، اساتید هنرستان عالی موسیقی، فراگرفت.

نوری فارغ‏‌التحصیل هنرستان تئاتر، زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران و مبانی تئاتر از دانشکده‌ی علوم اجتماعی بود و سرانجام پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان مغز استخوان و وخامت وضعیت جسمانی در شامگاه ۹ مرداد ۱۳۸۹ درگذشت.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست که روز سه شنبه ۳ دی برگزار خواهد شد، می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.