وزیر کشور از تایید صلاحیت بیش از ۹۱ درصد داوطلبان انتخابات از سوی هیئت‌های اجرایی انتخابات خبر داد که بر این اساس، صلاحیت حدود ۹ درصد از داوطلبان انتخابات از سوی هیئت‌های اجرایی احراز نشده است.

به گزارش تیترما،  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با اعلام پایان زمان فعالیت قانونی هیئت‌های اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۶ آذرماه، گفت: از مجموع ۱۶۰۳۳ نفر داوطلبانی که برای انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی ثبت نام اولیه کردند، تا پایان زمان قانونی رسیدگی به صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی، تعداد ۸۴۸ نفر اعلام انصراف نمودند.

بر اساس گزارش فارس، در نهایت پرونده‌ی ۱۵۱۸۵ نفر مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه، صلاحیت ۹۱.۲ درصد از افراد در هیئت‌های اجرایی مورد تایید قرار گرفت و نتیجه به هیئت‌های نظارت اعلام شد.

وزیر کشور با اشاره به این‌که در این دوره از انتخابات، با تغییر قانون در سال ۹۵، دادستان‌های مراکز حوزه‌ انتخابیه به ترکیب هیئت‌های اجرایی اضافه و نماینده‌ی شورای اسلامی شهرستان از جمع معتمدین حذف شدند، تصریح کرد: هیئت‌های اجرایی در ۱۰ روز زمان قانونی فعالیت خود بر اساس استعلام از مراجع ۴ گانه و مبتنی بر موازین قانونی ماموریت بررسی صلاحیت داوطلبان را به انجام می‌رساندند.

براساس این گزارش، وزیر کشور از تایید صلاحیت بیش از ۹۱ درصد داوطلبان انتخابات از سوی هیئت‌های اجرایی انتخابات خبر داد و صلاحیت حدود ۹ درصد از داوطلبان انتخابات از سوی هیئت‌های اجرایی احراز نشده است.