مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۲۸۵۰ تن قارچ گیلان به‌صورت صنعتی و ۷۵۰ تن به‌صورت مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

به گزارش تیترما، منوچهر پارسافر مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گیلان در جمع خبرنگاران با بیان این‌‌که پرورش قارچ ازجمله مشاغل جانبی است که در کنار تولید برنج می‌تواند نقش مؤثری در افزایش درآمد شالی‌کاران داشته باشد، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، برای تولید قارچ و ایجاد چرخه‌ی اقتصادی برای کشاورزان بسیار مناسب است.

وی با اشاره به این‌که تا قبل از پایان سال جاری، یک واحد تولیدی با ظرفیت ۶۶۰ تن قارچ به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در حال حاضر ۲۸۵۰ تن قارچ گیلان به‌صورت صنعتی و ۷۵۰ تن به‌صورت مشاغل خانگی تولید می‌شود.

به گزارش فارس از رشت، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان این‌که پرورش قارچ ازجمله مشاغل خانگی مناسبی است که همه‌ی افراد خانواده معمولاً در تولید آن سهیم هستند، گفت: درآمد خوبی از فروش این محصول نصیب خانواده‌های کشاورزان می‌شود و قارچ‌های تولیدشده در گیلان علاوه بر بازارهای استان، به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

پارسافر با اشاره به ورود قارچ به عرصه‌ی صنایع غذایی صنعتی تصریح کرد: قارچ، جای خود را در بین سفره‌های مردم بیش از گذشته بازکرده و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گیلان می‌تواند در افزایش تولید این محصول در کشور نقش مؤثری ایفا کند.