اول راه می‌اندازیم، بعدا جا می‌اندازیم
اول راه می‌اندازیم، بعدا جا می‌اندازیم
ممکن است توی همان ازدحام برخی دوندگان به دلایل ناخواسته موفق به توقف نشوند و تا ته مسیر بروند و این باعث خواهد شد نیاز به کفش تازه داشته باشند.

خدا رفتگان شما را بیامرزد، آقابزرگ خدابیامرزمان آن قدیم‌ها گاهی حرف‌های قشنگی می‌زد. مثلا در فقره‌ی معمول و مالوف ضرب‌المثل «شما حرف‌شُ بنداز، صاحب‌ش بر می‌داره» می‌گفت:
اول راه می‌ندازیم، بعدش جا می‌ندازیم
حالا این روزها که اعلام شده قرار است اتوبوس‌رانی تهرانی صندلی بفروشد؛ یاد این حرف آقابزرگ افتادم. البته اتوبوس‎رانی و شهرداری تهران این موضوع را تکذیب کرده‌اند؛ اما از آن‌جا که هر وقت چیزی تکذیب می‌شود، بعد از چند وقت همان اتفاق می‌افتد؛ دارم فکر می‌کنم بحث را «راه» انداخته‌اند تا بعدا موضوع را «جا» بیاندازند!
می‌پرسید چطور؟ خُب معلوم است، حالا که خلق‌الله توی بوق و کرنا کرده‌اند این چه طرحی است و یعنی چه که می‌خواهید صندلی را پیش‌فروش کنید؟! مسئولین تکذیب کرده‌اند، اما این آدم‌های مجازی که صبح علی‌الطلوع توی تلگرام، واتس‌آپ، اینستاگرام و توییتر دور دور می‌کنند، نوشتند:
طرح «دویدن به دنبال اتوبوس»
در این طرح که برای مستضعفین طراحی شده، قیمت بلیط برای این عزیزان بیش از حد گران نخواهد شد و با افزایشی منطقی می‌توانند بلیط خریداری کرده و با در دست داشتن آن تا مقصد دنبال اتوبوس بدوند. کارشناسان به دنبال استفاده از این راه حل در مترو نیز هستند.
فقط به شهردار تهران پیشنهاد می‌کنم تعداد اتوبوس‌ها را زیاد کنید تا صف «طرح دویدن دنبال اتوبوس» طولانی نشود، چون:
یک: طولانی شدن صف، باعث می‌شود سر تقاطع‌ها ترافیک ایجاد شود و اتومبیل‌های پشت چراغ، بنزین بیش‌تری باید مصرف کنند.
دو: ممکن است توی ازدحام، عده‌یی زیر دست و پا بیافتند و نیاز به پزشک و بیمارستان و اورژانس پیدا کنند.
سه: وقتی ترافیک شد، اورژانس هم موفق به خدمت‌رسانی نخواهد شد.
چهار: ممکن است توی همان ازدحام برخی دوندگان به دلایل ناخواسته موفق به توقف نشوند و تا ته مسیر بروند و این باعث خواهد شد نیاز به کفش تازه داشته باشند.
پس لطفا قبل اجرای طرح، از چین، کفش و زیره‌ی کفش به تعداد مکفی وارد کنید تا صنف کفاشان و کفش‌فروشان هم بتوانند به موقع خدمت‌رسانی کنند.
ارادتمند: نوه‌ی آقابزرگ

  • نویسنده : نوه‌ی آقابزرگ