داروی آنفلوانزا به اندازه‌ی کافی موجود است
داروی آنفلوانزا به اندازه‌ی کافی موجود است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود آن که ویروس آنفلوانزا نسبت به سال ۹۴ مهاجم‌تر و کشنده‌تر است، ولی پیک این بیماری مهار شده، ضمن این که دارو به اندازه کافی در کشور وجود دارد

 

به گزارش تیترما، سعید نمکی در حاشیه‌ی بازدید از بیمارستان شهید مفتح ورامین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر، بیماری آنفلوانزا در کشور وارد پیک جدیدی در پاییز شده که البته هر ساله این اتفاق در کشور رخ داده است.
وی گفت: در سال ۱۳۹۴ شیوع ویروس سرکش و مهاجم H۱N۱ با نشانه‌های ابتلای سخت به عفونت تنفسی، تعدادی مرگ و میر به همراه داشت و در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ آنفولانزا از پیک H۳N۲ که تهاجم کم‌تری داشت شیوع پیدا کرد.
نمکی تصریح کرد: خوشبختانه این پیک تهاجم بیماری در حال مهار شدن است و با وجود آن که ویروس H۱N۱ از سال ۹۴ هم مهاجم‌تر است، ولی میزان مرگ و میر ما نسبت به سال ۹۴ کم‌تر بوده است که گزارش آن در پایان هر هفته به استحضار مردم می‌رسد.
وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده و آموزش‌های ارائه شده به مردم، از ابتلای افراد به بیماری پیشگیری لازم صورت گرفته، ‌ضمن این داروی این بیماری به اندازه کافی در تمام مراکز درمانی و بهداشتی و حتی در بخش‌های خصوصی هم وجود دارد.

 

 

 

  • منبع خبر : ایرنا