نادر جهان‌آرای: توجه به درس هنر باعث نشاط دانش‌آموزان می‌شود
نادر جهان‌آرای: توجه به درس هنر باعث نشاط دانش‌آموزان می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: کارشناسان روابط عمومی با فرهنگ سازی و ایفای نقش سازنده در انجام امور و هم‌چنین انجام دقیق وظایف سازمانی می‌توانند نقش موثر خود را در جامعه ایفا کنند.

 


به گزارش بانانیوز از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان‌آرای در نشست هم‌اندیشی کارشناسان اطلاع رسانی و روابط عمومی و انجمن اولیا و مربیان استان با اشاره به تغییر رویکرد مأموریت های پیش روی روابط عمومی اظهار داشت: پاسخ‌گویی و ارتباط مستمر بین سازمان‌ها و مخاطبان از جمله مهم‌ترین وظایف کارشناسان روابط عمومی است. وی افزود: با پیگیری مناسب و افزایش بازخوردهای مثبت می‌توانیم خدمات و دستاوردهای دستگاه‌ها را برای مردم تبیین کنیم.


مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ضرورت نشاط‌افزایی در مدارس اظهار داشت: با تکیه بر حوزه‌ی درس ملی و توجه به درس هنر می‌توانیم زمینه‌ی نشاط و بروز استعدادهای دانش‌آموزان را بیش از پیش فراهم کنیم. جهان‌آرای با بیان لزوم جوانگرایی و کاهش سن مدیریتی در آموزش و پرورش استان اظهار داشت: سن مدیریتی در ۱۶ ماه اخیر از ۵۱ سال به ۴۶ سال کاهش یافته است. وی بهره‌مندی از قابلیت‌های مدیریتی بانوان را ضروری دانست و گفت: به رغم برخی موانع پیش رو، خوشبختانه بانوان با تحصیلات بالای دانشگاهی در انجام وظیفه محوله تقریباً موفق بوده اند که البته درصدی از اشتباه در انجام وظایف، طبیعی است.


رییس اداره‌ی اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان گیلان هم در این نشست گفت: از مهم ترین مولفه‌های روابط عمومی اقناع افکار عمومی است که باید در این راستا مراقب استیفای حقوق سازمان خود باشیم. علیپور با انتقاد از این نگرش که وظیفه‌ی روابط عمومی را تا سرحد تبلیغات تنزل می‌دهد، یادآور شد: درحالی‌که باید پاسخ‌گوی اقدامات دستگاه مربوط باشیم، در بیان دستاوردها نیز نباید دچار افراط شویم. وی با اشاره به لزوم استفاده از فضای مجازی در تبیین خدمات دستگاه آموزش و پرورش گفت: باید با رصد نرم افزارهای ارتباطی بتوانیم از امکان پاسخ‌گویی به برخی شبهات، بهینه، استفاده کنیم.


در جلسه هم اندیشی کارشناسان اطلاع رسانی و روابط عمومی مناطق استان گیلان، افشین معشوری روزنامه‌‎نگار و مدرس خبرنگاری با تبیین جایگاه خبر و نقش آن در تقویت روابط عمومی گفت: خبرها با دارا بودن عناصر و ارزش های خبری مناسب می توانند نیاز جامعه به دریافت سریع و درست اخبار و رویدادها را برآورده کنند.