آب‌بندان‌ها هنگام سیلاب به گیلان کمک می‌کنند
آب‌بندان‌ها هنگام سیلاب به گیلان کمک می‌کنند
کیوان محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در هفتمین جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان در سال 98 اعلام کرد: آب‌بندان‌ها می‌توانند در مواقع بارندگی و سیلاب ها به استان کمک کند.

 

 

به گزارش بانانیوز، از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، کیوان محمدی در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان گیلان که ۱۱ آبان ۹۸ در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به دستور اول جلسه درخصوص پیشنهاد توزیع اعتبار ساماندهی آب بندان‌ها، اظهار داشت: این موضوع یکی از مسائلی است که در گذشته به شکل ویژه به آن پرداخته شده بود و می‌تواند در مواقع بارندگی و سیلاب‌ها به استان کمک کند.
دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی گیلان با بیان این‌که‌ در همین حوزه توافقنامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداران سه استان شمالی منعقد شده است، افزود: نیمی از بودجه‌ی این طرح جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری و نیمی دیگر از اعتبارات استان است که بر اساس آن به‌ آب بندان‌هایی که خصوصاً از مزیت آن‌چنانی برای سرمایه‌گذاری برخوردار نیستند، تسهیلات اختصاص داده می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: سعی شده است، تمامی شهرستان‌ها از این ۸۸۰ میلیارد ریال بهره مند شوند و به این نکته توجه شده که توزیع اعتبار بر اساس پتانسیل‌هایی که در شهرستان بوده، صورت بگیرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به آب بندان‌های خودکفا از لحاظ اقتصادی گفت: این طرح نیز مورد بررسی قرار گرفته که آب بندان‌ها بتوانند خودشان را تأمین کنند و نیازی به اعتبارات دولتی نداشته باشند،که بخش خصوصی در این زمینه ورود کرده است.
گفتنی است صبح روز شنبه یازدهم آبان ماه، هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۹۸ به ریاست استاندار، دبیری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان و با حضور فرمانداران، مدیران دستگاه های اجرایی عضو و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد.