غلامعلی جعفرزاده: ایران در گام چهارم به سمت غنی سازی کامل پیش می‌رود
غلامعلی جعفرزاده: ایران در گام چهارم به سمت غنی سازی کامل پیش می‌رود
نماینده‌ی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در گام چهارم به سمت غنی سازی کامل پیش می‌رود و IRهای خود را ادامه و سانتریفیوژهای فعال‌تری را به‌کار خواهد گرفت.

به گزارش بانانیوز «غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی»، نماینده‌ی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با برنا، در خصوصضرورت برداشتن گام چهارمگفت: ایران راهی جز برداشتن گام چهارم ندارد. آمریکا نمی تواند یک طرفه هر غلطی که دلش می خواهد انجام دهد. ایران مجبور است اقدامات متقابل، انجام و تمهیدات لازم را برای منافع ملی اتخاذ کند؛ وقتی حتی در غذا و دارو محروم باشیم ضرورتی ندارد که پاییندی خود را در برجام حفظ کنیم.

او در ادامه گفت: اروپا نتوانست به تعهدات خود عمل کند و نشان داد، قابلیت تکیه‌گاه را ندارد و ایران باید به فکر منافع ملی خود باشد؛ اما ایران نشان داد اهل مذاکره و صلح است.

نماینده مردم رشت اظهار کرد: ایران در سه گام قبلی محتاطانه سعی کرد در تله ترامپ نیفتد و افراطی اقدام نکند. در شرایطی که مردم  جویای نتیجه برجام هستند، نمی توانیم نشان دهیم که خیلی دارای صبر و حوصله هستیم، مردم می گویند در شرایطی که اروپا ایران را جا گذاشت و غربی‌ها شمشیر خود را از رو بسته‌اند، اصرار شما برای حفظ برجام چیست.

او در ادامه تاکید کرد و گفت: ایران در گام چهارم به سمت غنی سازی کامل پیش می‌رود و IRهای خود را ادامه و سانتریفیوژهای فعال‌تری را بکار خواهد گرفت. ایران در گام چهارم نشان  می‌دهد که همانقدر ترامپ جدی است، ایران هم جدی است.

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که «آیا احتمال خروج از NPT وجود دارد یا خیر» گفت: در گام چهارم هر اتفاقی بیفتد مسئولیتش با ایران نیست و مقصر آن غربی‌ها هستند. در گام چهارم احتمال هر چیزی وجود دارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: ایران نمی‌خواهد آغاز کننده هیچ اتفاق تلخی در دنیا باشد فقط می‌خواهیم حجت را تمام کنیم. همه می گویند حق با ایران است اما این کفایت نمی‌کند. ایران دلخوشی الکی نمی خواهد. هر اتفاقی در گام چهارم رخ دهد، اقدام متقابل خواهد بود.